Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Spiolto Respimat, olodaterolum+tiotropium, roztwór do inhalacji, 2,5 mikrograma +2,5 mikrograma, 1 wkład + 1 inhalator Respimat, kod EAN: 5909991257439

Wskazanie:

Leczenie podtrzymujące w celu złagodzenia objawów u pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc (POChP)

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4600.506.4.2016.DD; 2016-04-12

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 99/2016
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 99/2016
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 99/2016
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 99/2016

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 99/2016

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 01 czerwca 2016 r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 99/2016

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Nr analizy weryfikacyjnej

OT.4350.7.2016

Tytuł analizy weryfikacyjnej

Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Spiolto Respimat (tiotropium + olodaterol)we wskazaniu:
„Lek rozszerzający oskrzela w leczeniu podtrzymującym w celu złagodzenia objawów u pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc (POChP).”

Lp.
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Rozpatrzone uwagi

1.

Monika Czapska
Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.

pdf 01

Komentarz do uwagi dot. nie uwzględnienia badań obserwacyjnych:
Uwaga wnioskodawcy jest zasadna. Uwaga nie wpływa na wnioski z AWA.

Komentarz do uwagi dot. niespójności w wynikach metaanalizy:
Uwaga nie wpływa na wnioski z AWA.

Komentarz do uwagi dot. oszacowania wyników w oparciu o model efektów stałych/ efektów losowych:
Analitycy podtrzymują przedstawione w AWA stanowisko. W szczególności należy zauważyć, iż dla pozostałych punktów końcowych wnioskodawca wykorzystuje model efektów stałych.
Uwaga nie wpływa na wnioski z AWA.

Komentarz do uwagi dot. braku przedstawienia wyników wnioskodawcy z perspektywy NFZ:
Ze względu na fakt, że dla wnioskowanej technologii występuje dość znaczne współpłacenie pacjenta, zasadne jest przedstawienie wyników analizy z perspektywy obydwu płatników łącznie. Przedstawianie wyników analizy wyłącznie dla jednego płatnika jest niezasadne jeśli wziąć pod uwagę argument, iż w chwili obecnej odpłatność pacjenta wynosi 100% co czyni technologię tym bardziej efektywną kosztowo z perspektywy płatnika publicznego. Dodatkowo należy zauważyć, iż wpływ na wydatki płatnika publicznego został przedstawiony w analizie wpływu na budżet. Jak zaznaczono w AWA pozostałe wyniki są dostępne w analizie wnioskodawcy
Uwaga nie wpływa na wnioski z AWA.

Komentarz do uwagi dot. obliczeń własnych Agencji:
Nie jest jasne które leki oraz w jak dużym stopniu zostaną zastąpione przez wnioskowaną technologię. W AWA wskazano możliwe warianty analizy wpływu na budżet przy odmiennych założeniach niż przyjęte przez wnioskodawcę. Oszacowania te cechują się podobnymi ograniczeniami jak oszacowania wnioskodawcy, tj. niepewnością odnośnie przyszłej struktury rynku. W celu wyeliminowania tej niepewności należałoby wprowadzić dodatkowe zapisy we wnioskowanym wskazaniu, czego wnioskodawca nie uczynił. Wobec powyższego uwaga wnioskodawcy jest niezasadna.
Uwaga nie wpływa na wnioski z AWA.

hr

Stanowisko Rady Przejrzystości:

pdfSRP 49/2016 do zlecenia 99/2016
(Dodano: 09.06.2016 r.)

hr

Rekomendacja Prezesa AOTMiT:

pdfREK 32/2016 do zlecenia 99/2016
(Dodano: 14.06.2016 r.)

go to zlecenie