Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Eliquis, apixabanum, tabletki powlekane, 5 mg, 56 tabl., EAN 5909991019396; Eliquis, apixabanum, tabletki powlekane, 2,5 mg, 20 tabl., EAN 5909990861040; w leczeniu zakrzepicy żył głębokich i zatorowości płucnej oraz zapobieganie nawrotowej zakrzepicy żył głębokich i zatorowości płucnej u dorosłych

Wskazanie:

Leczenie zakrzepicy żył głębokich i zatorowości płucnej oraz zapobieganie nawrotowej zakrzepicy żył głębokich i zatorowości płucnej u dorosłych

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4600.2081.2016.MR; 11.01.2017

Zlecenie dotyczy:

przygotowania rekomendacji Prezesa Agencji poprzedzonej opinią Rady Przejrzystości

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 10/2017
pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 10/2017
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 10/2017
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 10/2017
pdf
Uzupełnienie do zlecenia 10/2017

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 10/2017

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 31 marca 2017r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 10/2017

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4350.3.2017

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Eliquis (apiksaban) we wskazaniu:„Leczenie zakrzepicy żył głębokich i zatorowości płucnej oraz zapobieganie nawrotowej zakrzepicy żył głębokich i zatorowości płucnej u dorosłych”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone uwagi

    1.

    Anna Pieczonka

    pdf 01

    Komentarz do uwag 1-9
    Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA.

    Komentarz do uwagi 10
    Agencja podtrzymuje własne stanowisko przedstawione w AWA dot. oszacowani liczebności populacji. < br /> Głównym ograniczeniem zidentyfikowanym przez analityków jest szacowanie populacji w scenariuszu istniejącym i nowym na podstawie danych sprzedażowych NFZ dot. leków z grupy NOAC. Nie uwzględnienie pacjentów stosujących terapię standardową prowadzi do niedoszacowania populacji, a co za tym idzie, kosztów stosowania Eliquis, czyli dwóch kluczowych elementów AWB. Ma to także poparcie w opinii ekspertów uzyskanych przez Agencję, którzy twierdzą że nie tylko leki NOAC ale też pozostałe przeciwkrzepliwe zostaną częściowo zastąpione przez apiksaban w przypadku pozytywnej decyzji refundacyjnej.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 31/2017 do zlecenia 10/2017
    pdfSRP 32/2017 do zlecenia 10/2017
    (Dodano: 03.04.2017 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa AOTMiT:

    pdfREK 22/2017 do zlecenia 10/2017
    (Dodano: 07.04.2017 r.)

    go to zlecenie