Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Xtandi, Enzalutamidum, tabl. powl., 40 mg, 112 szt., GTIN: 05909991415242

Wskazanie:

wynikające ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4500.1682.2023.18.MKO; 07.12.2023

Zlecenie dotyczy:

Przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 135/2023
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 135/2023
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 135/2023
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 135/2023
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 135/2023
pdfAneks do zlecenia 135/2023

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 135/2023

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 16.02.2024r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 135/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.423.1.45.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Xtandi (enzalutamid) we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego B.56. „Leczenie chorych na raka gruczołu krokowego (ICD 10: C61)”. Analiza weryfikacyjna

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM

    1.

    Krystyna Wechmann

    pdf 01

    Uwaga stanowi komentarz Przedstawiciela organizacji pacjentów do: sytuacji epidemiologicznej, dostępu do terapii w Polsce i zasadności finansowania Xtandi (enzalutamid) w ocenianym wskazaniu w Polsce.

    2.

    Zbigniew Augustynek

    pdf 01

    Uwaga stanowi komentarz Przedstawiciela organizacji pacjentów do: sytuacji epidemiologicznej, dostępu do terapii w Polsce i zasadności finansowania Xtandi (enzalutamid) w ocenianym wskazaniu w Polsce. 

    3.

    Roman Rezmer

    pdf 01

    Uwaga nr 1 do „Rozdział 3.3., tabl. 8, str. 22, Rozdział 8., str. 113”

    Uwaga stanowi komentarz do opinii eksperta ankietowanego przez Agencję oraz odniesienie do dodatkowego pytania MZ przekazanego wraz ze Zleceniem do Agencji.

    Odniesiono się do liczebności populacji wynikającej z uwzględnienia w populacji HVD kryterium przeciwwskazań do zastosowania octanu abirateronu i docetakselu.

    Uwaga zasadna. Nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga nr 2 do „Rozdział 3.4., str. 23”

    Uwaga niezasadna. W AWA przedstawiono podsumowanie wszystkich odnalezionych wytycznych wskazując optymalną ścieżkę leczenia pacjentów z populacji docelowej. Wytyczne PTOK 2023 są spójne z rekomendacjami pozostałych towarzystw.

    Uwaga nr 3 do „Rozdział 4.1.4.1., str. 47”

    Uwaga zasadna.

    Oceniając uzgodniony program lekowy należy mieć na uwadze ograniczenia przedłożonej analizy klinicznej.

    Uwaga nr 4 do „Rozdział 4.5.1., str. 48, 49”

    Wskazano, iż komentarz do uwagi Agencji znajduje się w AKL Wnioskodawcy. W opinii analityków Agencji brak oceny profilu bezpieczeństwa stanowi ograniczenie analizy.

    Jak wskazuje Wnioskodawca uwzględniono najlepsze dostępne dane, jednakże podczas ich oceny należy mieć na uwadze ich ograniczenia wskazane w AWA.

    Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA.

    Uwaga nr 5 do „Rozdział 5.2.2., str. 89, Rozdział 5.3.4., str. 98, Rozdział 12., tabl. 68, str. 127”

    W ramach uwagi powtórzono argumenty Wnioskodawcy uzasadniające brak przeprowadzenia szacunków związanych z art. 13 ust. Ustawy o refundacji.

    Agencja podtrzymuje stanowisko przedstawione w AWA. Nie przedstawiono badania RCT dowodzącego wyższości ENZ+ADT nad jednym z przyjętych komparatorów we wskazaniu: chorzy na wrażliwego na kastrację raka gruczołu krokowego o małym obciążeniu przerzutami (z ang. low volume disease). W populacji LVD ADT nie stanowi komparatora, co jest zgodne z przyjętymi przez Wnioskodawcę założeniami HTA.

    Uwaga nr 6 do „Rozdział 5.3., tabl. 53, str. 94, Rozdział 5.3.1., str. 96”

    Przedstawiono komentarz do uwagi Agencji. Brak wpływu na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga nr 7 do „Rozdział 5.3.1., str. 95, 96,

    Rozdział 5.3.4., tabl. 54, str. 97, Rozdział 12., tabl. 68, str. 127”

    W ramach uwagi powtórzono argumenty Wnioskodawcy przedstawione na etapie oceny spełnienia wymagań minimalnych. Brak wpływu na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga nr 8 do „Rozdział 6.3., tabl. 61, str. 105, Rozdział 6.3.1., str. 107”

    Uwaga zasadna. Brak wpływu na wnioskowanie z AWA. Należy mieć jednak na uwadze, iż uwzględnienie danych dot. chorobowości na raka gruczołu krokowego mogło by prowadzić do wzrostu liczebności populacji docelowej (najprawdopodobniej w niewielkim zakresie).

    Uwaga nr 9 do „Rozdział 6.3., tabl. 61, str. 106, Rozdział 6.3.1., str. 107”

    Uwaga zasadna. Brak wpływu na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga nr 10 do „Rozdział 6.3.1., str. 107”

    Uwaga zasadna. Brak wpływu na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga nr 11 do „Rozdział 6.3.1., str. 107, Rozdział 12., tabl. 68, str. 127”

    Uwaga niezasadna, ponieważ w AWA uznano za zasadną przyjętą długość horyzontu czasowego analizy. Jednocześnie wskazano uwagi przyjętego horyzontu dla sprecyzowanego kontekstu.

    Uwaga nr 12 do „Rozdział 6.3.3., str. 109”

    Uwaga zasadna. Brak wpływu na wnioskowanie z AWA.

     

     

    Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych – tj. niewpłynięcie do Agencji w wymaganym poprawnie wypełnionych dokumentówterminie , podpisanych własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 14/2024 do zlecenia 135/2023
    (Dodano: 26.02.2024 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 15/2024 do zlecenia 135/2023
    (Dodano: 01.03.2024 r.)

    go to zlecenie