Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Evenity, Romosozumabum, Roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 90 mg/ml, 2 amp.-strzyk. 1,17 ml, GTIN: 05413787222025

Wskazanie:

we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4500.591.2023.17.ELA; 11.11.2023

Zlecenie dotyczy:

przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 139/2023
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 139/2023
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 139/2023
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 139/2023
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 139/2023
pdfUzupełnienie do zlecenia 139/2023

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 139/2023

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 26.01.2024 r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 139/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.423.1.43.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Evenity (Romosozumabum) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentek z ciężką postacią osteoporozy pomenopauzalnej (ICD-10: M80.0)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Prof. dr hab. n. med.
    Tomasz Blicharski
    Uniwersytet Medyczny w Lublinie

    pdf 01

    Uwaga ogólna

    W uwadze podkreślono korzyści z wprowadzenia do refundacji romosozumabu.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Ewelina Rogowska Amgen Biotechnologia sp. z o.o.

    pdf 01

    Rozdz. 4.4.1 - dotyczy przyjęcia w AKL porównania z alendronianem jako reprezentantem grupy doustnych bisfosfonianów.

    Wnioskodawca podtrzymał swoje założenie o zbliżonej skuteczności alendronianu i ryzedronianu przyjęte w złożonych analizach.

    Analitycy Agencji zwracają uwagę, iż to, że ALN jest najczęściej stosowanym bisfosfonianem doustnym oraz że nie jest dostępne bezpośrednie porównanie romosozumabu z ryzedronianem, nie powinno stanowić argumentów za nie przedstawianiem porównania z ryzedronianem.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdz. 4.2.1.1 - dotycząca przedstawiania wyników skuteczności klinicznej romosozumabu. Wnioskodawca zwrócił uwagę, iż w AWA nie przedstawiono wyników z badania ARCH dla punktu końcowego dotyczącego złamań biodra.

    Wnioskodawca wskazał, iż dla mediany okresu obserwacji wynoszącej 33 miesiące leczenie sekwencyjne romosozumabem a następnie alendronianem istotnie obniża ryzyko wystąpienia złamania biodra względem terapii ALN.

    Należy zwrócić jednocześnie uwagę, że w krótszym okresie obserwacji (12 oraz 24 mies.) różnica w zakresie tego punktu końcowego nie osiągnęła istotności statystycznej pomiędzy interwencjami. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdz. 5.3.1 - dotycząca nieuwzględnienia w AE kosztów leczenia działań niepożądanych.

    W uwadze przedstawiono wyjaśnienie, że ze względu na brak różnic istotnych statystycznie w częstości występowania zdarzeń niepożądanych mających wpływ na koszty i efekty zdrowotne, odstąpiono od włączenia tej kategorii kosztów do analizy ekonomicznej.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 6.2. – dotycząca wyników analizy wpływu na budżet z perspektywy NFZ

    Wnioskodawca zwrócił uwagę, iż oszacowana kwota wzrostu wydatków NFZ w wariancie bez RSS wynosząca 49,5 mln zł zaprezentowana w analizie weryfikacyjnej będzie miała miejsce w trzecim roku refundacji produktu Evenity, natomiast w kolejnych latach (czwarty i piąty rok refundacji) koszty płatnika publicznego zaczną się stopniowo zmniejszać, co jest istotne z punktu widzenia NFZ.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

     

     

     

    Pozostałe uwagi pozostawiono bez rozpoznania ze względów formalnych (niewpłynięcie do Agencji oryginału w wymaganym terminie).

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 9/2024 do zlecenia 139/2023
    (Dodano: 02.02.2024 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja nr 9/2024 do zlecenia MZ nr 139/2023
    (Dodano: 06.02.2024 r.)

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Dokonanie oceny w zakresie zakwalifikowania opieki farmaceutycznej jako świadczenia gwarantowanego i ewentualnie określenie sposobu finansowania

    Wskazanie:

    nie dotyczy

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n pkt 5

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLPR.781.1.2023.ES; 28.04.2023

    Zlecenie dotyczy:

    Przygotowanie rekomendacji Prezesa Agencji

    hr

    Raport Agencji:

    pdfPlik Raportu
    (Dodano: 17.01.2024 r.)

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 144/2023 do zlecenia 146/2023
    (Dodano: 19.01.2024 r.)

     

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 145/2023 do zlecenia 146/2023
    (Dodano: 17.01.2024 r.)

    hr

    go to zlecenie

     

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Isoleucine 50, proszek doustny

    Wskazanie:

    choroba syropu klonowego, acyduria metylomalonowa, acyduria propionowa, deficyt OTC u pacjentów pediatrycznych i dorosłych

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1199.2023.2.KSz; 20.11.2023

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfPlik raportu
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 5/2024 do zlecenia 143/2023
    (Dodano: 17.01.2024 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 5/2024 do zlecenia 143/2023
    (Dodano: 30.01.2024 r.)

    hr

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Przygotowanie materiałów analitycznych dotyczących oceny zasadności objęcia refundacją ze środków publicznych leków zawierających substancję czynną Gemcitabinum

    Wskazanie:

    nowotwór złośliwy moczowodu, nowotwór złośliwy innych i nieokreślonych narządów moczowych, cewka moczowa, gruczoły cewki moczowej, zmiana przekraczająca granice układu moczowego, układ moczowy nieokreślony

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4506.8.2023.EL; 26.07.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie materiałów analitycznych dotyczących oceny zasadności objęcia refundacją ze środków publicznych leków zawierających substancję czynną

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.422.1.36.2023
    (Dodano: 16.01.2024 r.)

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Technologie stosowane w profilaktyce raka gruczołu krokowego.

    Wskazanie:

    Rak gruczołu krokowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 n pkt 5

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    DLG.4020.13.2022.MN; 13.02.2023

    Zlecenie dotyczy:

    Przygotowanie przeglądu doniesień naukowych

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.422.0.5.2023
    (Dodano: 16.01.2024 r.)

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Milupa Basic CaD, proszek doustny, puszka 400 g

    Wskazanie:

    zaburzenia przemian wapnia u pacjentów pediatrycznych

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45341. 1247.2023.1.AD; 30.11.2023

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfRaport
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    hr

     

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 4/2024 do zlecenia 145/2023
    (Dodano: 17.01.2024 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 4/2024 do zlecenia 145/2023
    (Dodano: 31.01.2024 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Poteligeo, Mogamulizumabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 4 mg/ml, 1, fiol. 5 ml, kod GTIN: 05038903004233

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1305.2023.17.PRU; 07.11.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 138/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 138/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 138/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 138/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 138/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 138/2023

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 17.01.2024r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 138/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 138/2023, analiza nr OT.423.1.42.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    OPoteligeo (mogamulizumab) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych na chłoniaki T-komórkowe (ICD 10 C84)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Michał Opuchlik Kyowa Kirin Holdings B.V.

    pdf 01

    Uwaga 1 dotyczy rozbieżności w badaniu RCT i projekcie programu lekowego w zakresie przyjętej skali ECOG.

    Rozbieżność ta stanowi pewne ograniczenie włączonego badania, nie wpływa na ogólną ocenę skuteczności leku.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 2 i uwaga 3 dotyczą ograniczeń analizy MAIC

    Analitycy zgadzają się z faktem, że wnioskodawca przedstawił aktualnie najlepsze dostępne dane, a jedynym badaniem RCT jest MAVORIC.

    Analitycy podtrzymują stanowisko, że porównanie pośrednie oraz porównanie bezpośrednie z technologią niezarejestrowaną w UE stanowi znaczące ograniczenie przedstawionych analiz.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 4 dotyczy braku przekazania bazy danych wykorzystanych w porównaniu pośrednim wnioskodawcy

    Wniosek refundacyjny może opierać się na recenzowanych publikacjach lub oszacowaniach wnioskodawcy, które następnie zostają zweryfikowane przez analityków Agencji. Wnioskodawca opisał metodykę przedstawionego porównania pośredniego, jednakże nie przekazał bazy danych pozwalających na powtórzenie ww. obliczeń, zatem nie mogły być one zweryfikowane. Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko.


    Uwaga 5 dotyczy oszacowania udziałów rynkowych w BIA

    Analitycy Agencji podtrzymują, że precyzyjne oszacowanie udziałów rynkowych technologii medycznych nie jest możliwe, dlatego przyjęte szacunki ekspertów klinicznych wydają się być adekwatnym rozwiązaniem. Mimo to należy mieć na uwadze obarczenie niepewnością ww. szacunków.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 6 dotyczy oszacowania populacji docelowej uwzględnionej w BIA

    Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko dotyczące przyjętej metodyki oszacowania populacji docelowej w przedmiotowym zakresie. Dane te są zbieżne z oszacowaniami i praktyką ekspertów klinicznych specjalizujących się w przedmiotowym wskazaniu, poproszonych o opinię przez Agencję.

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 6/2024 do zlecenia 138/2023
    (Dodano: 23.01.2024 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 6/2024 do zlecenia 138/2023
    (Dodano: 31.01.2024 r.)

    hr

     

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    ARIKAYCE liposomal, amikacini sulfas, dyspersja do nebulizacji, ampułki 590 mg

    Wskazanie:

    mykobakterioza płuc

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.2445.2023.1.AB; 17.11.2023

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfPlik raportu
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 2/2024 do zlecenia 144/2023
    (Dodano: 10.01.2024 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 2/2024 do zlecenia 144/2023
    (Dodano: 31.01.2024 r.)

    hr

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Cosentyx, Secukinumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 150 mg/ml, 2, amp. - strzyk. 1 ml; 2 wstrzykiwacze 1 ml, GTIN: 05909991203832; Cosentyx, Secukinumabum, Roztwór do wstrzykiwań, 300 mg, 1, wstrzykiwacz, GTIN: 07613421040130

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1061.2023.11.RBO PLR.4500.1063.2023.10.RBO; 20.10.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 130/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 130/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 130/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 130/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 130/2023
    pdfUzupełnienie do zlecenia 130/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 130/2023

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 03.01.2024r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 130/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.423.1.41.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Cosentyx (sekukinumab) w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych z ropnym zapaleniem apokrynowych gruczołów potowych (HS) (ICD-10: L73.2)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Małgorzata Szafaryn

    pdf 01

    Rozdział 3.1.2.1; Tabela 3. str. 13

    Uwaga zasadna, dotyczy omyłki pisarskiej. Błąd występuje przy wartości liczbowej, natomiast prawidłowa wartość to ta napisała słownie.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdział 3.5. str. 25;
    Rozdział 3.6 str. 25;
    Rozdział 5.1.2 str.49;
    Rozdział 5.3.1 str. 55


    Uwaga dotyczy komentarza analityków dotyczącego pominięcia laseroterapii oraz zabiegów chirurgicznych w ramach leczenia standardowego (SoC).

    W uwadze wskazano, że zabieg chirurgiczny lub leczenie laserowe nie są komparatorami, bowiem stanowią środki tymczasowe oraz stosowane są w przypadku braku odpowiedzi na leczenie farmakologiczne. Przytoczono również opinie ekspertów, którzy w odpowiedzi na pytanie o aktualnie stosowane technologie medyczne we wnioskowanym wskazaniu wskazali wyłącznie leczenie farmakologiczne.

    Należy przy tym zaznaczyć, że pomimo braku wskazania zabiegów chirurgicznych jako technologii aktualnie stosowanych, to w odniesieniu do SoC dwóch ekspertów wskazało leczenie chirurgiczne, natomiast jeden z ekspertów wskazał laseroterapię (rozdz. 3.6 AWA). Wobec czego, zdaniem analityków Agencji, brak uwzględnienia powyższego stanowi ograniczenie analizy. Należy przy tym zaznaczyć, że w opinii dwóch ekspertów klinicznych stosowanie sekukinumabu zmniejszy potrzebę interwencji chirurgicznych.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdział 3.6 str. 25;
    Rozdział 5.3.3 str. 57-58;
    Rozdział 11 str. 73

    Uwaga dotyczy komentarza analityków wskazującego, że w rekomendacji NICE w ramach BSC uwzględniono zabiegi chirurgiczne.

    W uwadze wskazano, że populacja nie jest tożsama z obecnie ocenianą, zatem porównywanie BSC może prowadzić do błędu.

    Analitycy Agencji przytoczyli wyniki oraz wnioski z rekomendacji NICE, w celu walidacji zewnętrznej. W AWA wskazano różnice pomiędzy wskazaniem uwzględnionym w rekomendacji NICE, a wskazaniem ocenianym w AWA.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdział 4.1.4. str. 32-33

    Uwaga dotyczy wyników prezentowanych w publikacji Kimball 2023. Wnioskodawca wskazał, w którym miejscu znajdują się wyniki dla dłuższego okresu obserwacji dla punktu końcowego HiSCR.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdział 6.3.1 str. 64;
    Rozdział 6.3.3 i 6.4 str. 66;
    Rozdział 11 str. 74


    Uwaga dotyczy komentarza analityków odnoszącego się do niepewności liczebności populacji docelowej i uwzględnienia w oszacowaniach wnioskodawcy ostatecznie liczebności wskazanej przez ekspertów.

    W uwadze wskazano, że nie wszyscy pacjenci zostaną objęci leczeniem ze względu na szereg ograniczeń, w tym liczbę ośrodków. Dodatkowo wskazano, że oszacowania są spójne z oszacowaniami trzech ekspertów klinicznych ankietowanych przez Agencję. Warto zauważyć, że jeden z ekspertów powołuje się na publikację Matusiak 2017, która uwzględniała dane historyczne NFZ za 2014-2016 r. Natomiast zgodnie z aktualnymi danymi, sprawozdana liczba dorosłych pacjentów w bazie NFZ w 2022 roku wzrosła około 4-krotnie względem liczby odnotowanej w 2014 roku jak wskazano w AWA.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdział 11 str. 75

    Uwaga dotyczy komentarza analityków wskazującego na możliwy wzrost sprawozdawczości kodu po wprowadzeniu do refundacji aktywnego leczenia jakim jest sekukinumab. W uwadze wskazano, że w przypadku refundacji leku biologicznego Cosentyx pacjenci już zidentyfikowani w bazie NFZ będą mogli skorzystać z aktywnego leczenia.

    Analitycy podtrzymują, to co wskazano w AWA, mianowicie, że dane epidemiologiczne z innych krajów Europy wskazują, że HS (kod: L73.2) nie jest prawdopodobnie w pełni sprawozdawany w bazie NFZ – zatem może istnieć rozbieżność pomiędzy chorobowością rejestrowaną a chorobowością rzeczywistą występującą w polskiej populacji. Należy zauważyć, że rozpoznanie w języku polskim wg ICD-10 L73.2 – ropnie mnogie gruczołów apokrynowych pachy może być mylące, ponieważ nie uwzględnia zmian w innych, typowych dla choroby lokalizacjach.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    Rozdział 11 str. 75

    Uwaga dotyczy komentarza analityków wskazującego, że chorobowość w innych krajach wskazuje na potencjalnie wyższą populację docelową.

    W uwadze wskazano, że chorobowość występująca w innych krajach nie powinna mieć odniesienia do wyższej populacji, która mogłaby być zakwalifikowania do PL.

    W toku prac nad AWA nie odnaleziono uzasadnienia bądź przyczyny znacznie niższej chorobowości rejestrowanej w Polsce względem danych opublikowanych dla innych krajów europejskich, co potencjalnie wskazuje na brak adekwatnej sprawozdawczości HS w bazie NFZ. Powyższe wpływa na niepewność dot. liczebności populacji docelowej.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 1/2024 do zlecenia 130/2023
    (Dodano: 10.01.2024 r.)

     

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 1/2024 do zlecenia 130/2023
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    TYR Anamix Junior, proszek; TYR Anamix Junior LQ, płyn; TYR Anamix Infant, proszek; TYR Lophlex LQ, płyn; TYR Sphere, proszek; TYR Gel, proszek u pacjentów pediatrycznych oraz; TYR Cooler, płyn u pacjentów pediatrycznych i młodzieży

    Wskazanie:

    tyrozynemia

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45341.1167.2023.2.KSz; 10.11.2023

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 150/2023 do zlecenia 142/2023
    (Dodano: 20.12.2023 r.)

    hr

    Raport Agencji:

    pdfRaport
    (Dodano: 08.01.2024 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 151/2023 do zlecenia 142/2023
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    go to zlecenie