w

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Liquigen, płyn, butelka 250 ml

Wskazanie:

deficyt dehydrogenazy pirogronianowej, padaczka lekooporna, deficyt transportera glukozy GLUT-1, deficyt LCHAD, deficyt VLCAD, naczyniakowatość limfatyczna jelita cienkiego.

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLD.45340.555.2023.1.KSz; 13.09.2023

Zlecenie dotyczy:

 

Stanowisko Rady Przejrzystości:

pdfSRP 122/2023 do zlecenia 120/2023
(Dodano: 14.11.2023 r.)

hr

Rekomendacja Prezesa:

pdfRekomendacja 123/2023 do zlecenia 120/2023
(Dodano: 31.01.2024 r.)

hr

errata Liquigen:

pdferrata Liquigen
(Dodano: 31.01.2024 r.)

hr

Raport Agencji:

pdfRaport
(Dodano: 01.12.2023 r.)

hr

 

go to zlecenie

 

 

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Jardiance, Empagliflozinum, tabl. powl., 10 mg, 28 szt., GTIN: 05909991138509

Wskazanie:

we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4500.1587.2023.2.ELA; 12.09.2023

Zlecenie dotyczy:

przygotowanie materiałów analitycznych, wydanie opinii Rady Przejrzystości

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 116/2023
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 116/2023
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 116/2023
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 116/2023
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 116/2023
pdfUzupełnienie do zlecenia 116/2023

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 116/2023

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 17.11.2023r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 116/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 131/2023 do zlecenia 116/2023
    (Dodano: 24.11.2023 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 132/2023 do zlecenia 116/2023
    (Dodano: 27.11.2023 r.)

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Jardiance, Empagliflozinum, tabl. powl., 10 mg, 28 tabl., GTIN: 05909991138509

    Wskazanie:

    Cukrzyca typu 2, u pacjentów stosujących co najmniej jeden lek przeciwcukrzycowy, z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą oraz z bardzo wysokim ryzykiem sercowo-naczyniowym rozumianym jako: 1) potwierdzona choroba sercowo-naczyniowa, lub 2) uszkodzenie innych narządów objawiające się poprzez: białkomocz lub przerost lewej komory lub retinopatię, lub 3) obecność 3 lub więcej głównych czynników ryzyka spośród wymienionych poniżej: wiek ≥ 55 lat dla mężczyzn, ≥ 60 lat dla kobiet, dyslipidemia, nadciśnienie tętnicze, palenie tytoniu, otyłość.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1738.2023.2.EBI; 28.09.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie materiałów analitycznych, wydanie opinii Rady Przejrzystości

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 123/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 123/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 123/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 123/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 123/2023
    pdfUzupełnienie do zlecenia 123/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 123/2023

    Errata:

    pdfErrata

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 01.12.2023r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 123/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.423.0.22.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Jardiance (empagliflozinum) we wskazaniu: cukrzyca typu 2, u pacjentów stosujących co najmniej jeden lek przeciwcukrzycowy, z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą oraz z bardzo wysokim ryzykiem sercowo-naczyniowym rozumianym jako: 1) potwierdzona choroba sercowo-naczyniowa, lub 2) uszkodzenie innych narządów objawiające się poprzez: białkomocz lub przerost lewej komory lub retinopatię, lub 3) obecność 3 lub więcej głównych czynników ryzyka spośród wymienionych poniżej: wiek ≥55 lat dla mężczyzn, ≥ 60 lat dla kobiet, dyslipidemia, nadciśnienie tętnicze, palenie tytoniu, otyłość.

    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    STATUS

    Sebastian Schubert

    pdf 01
    Plik PDF

    Rozdz. 5.3, str. 80

    Uwaga dotyczy komentarza analityków dot. uwzględnienia w modelu analizy ekonomicznej wnioskodawcy łącznych wyników badania EMPA-REG OUTCOME dotyczących skuteczności empagliflozyny w dawce 10 mg i 25 mg.

    W uwadze wskazano m.in., iż w ramach powyższego badania nie wykazano różnic w skuteczności między dawkami 10 mg i 25 mg, a wyniki dla dawki 10 mg były spójne z wynikami raportowanymi dla populacji łącznej. Podkreślono też, że tożsame założenia przyjęto w ramach analiz przedłożonych w 2022 r. oraz fakt uzyskania pozytywnego stanowiska Rady Przejrzystości i rekomendacji Prezesa Agencji.

    Zdaniem analityków Agencji, biorąc pod uwagę, iż zgodnie z wnioskiem refundacyjnym ocena dotyczy produktu Jardiance 10 mg (koszt interwencji określono dla dawki 10 mg), brak przedstawienia odrębnego wariantu obliczeń uwzględniającego wyłącznie dane dotyczące skuteczności EMPA-10 stanowi ograniczenie analizy.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozpatrzono

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 139/2023 do zlecenia 123/2023
    (Dodano: 06.12.2023 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 140/2023 do zlecenia 123/2023
    (Dodano: 13.12.2023 r.)

     

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Rinvoq, Upadacitinibum, Tabletki o przedłużonym uwalnianiu, 45 mg, 28, tabl., GTIN: 08054083024189,Rinvoq, Upadacitinibum, Tabletki o przedłużonym uwalnianiu, 30 mg, 28, tabl., GTIN: 08054083022994,Rinvoq, Upadacitinibum, Tabletki o przedłużonym uwalnianiu, 15 mg, 28, tabl., GTIN: 08054083020334,

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.872.2023.15.PTO PLR.4500.873.2023.12.PTO PLR.4500.874.2023.12.PTO; 11.08.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie materiałów analitycznych, wydanie opinii Rady Przejrzystości

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 103/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 103/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 103/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 103/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 103/2023
    pdfUzupełnienie do zlecenia 103/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 103/2023

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 27.10.2023 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 103/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.423.1.36.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Rinvoq (upadacytynib) w ramach programu lekowego: „Leczenie pacjentów z chorobą Leśniowskiego-Crohna (ICD-10: K50)”

    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    Roman Markowski Abbvie sp. z o.o

    pdf 01
    Plik

    Uwaga 1. stanowi dodatkowe wyjaśnienia dotyczące kwalifikacji pacjentów z postacią umiarkowaną choroby Leśniowskiego-Crohna do badań włączonych do AKL. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwagi 2 i 3. stanowią dodatkowe wyjaśnienia dotyczące charakterystyki pacjentów włączanych do badań Watanabe 2012 oraz Watanabe 2020. W uwadze przedstawiono również dodatkową argumentację uzasadniającą włączenie ww. badań do AKL wnioskodawcy. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 4. stanowi dodatkowe wyjaśnienie dotyczące braku badań długookresowych dla UPA we wnioskowanym wskazaniu. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 5. stanowi dodatkowe wyjaśnienie dotyczące braku analizy ekonomicznej w populacji po niepowodzeniu leczenia biologicznego dla porównania UPA vs INF. W uwadze zwrócono uwagę na te same dane kosztowe w obu subpopulacjach, tj. dawkowanie INF jest takie samo w populacji CCF, jak i BF. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 6. stanowi dodatkowe wyjaśnienie dotyczące założenia odnośnie terapii stosowanych w II linii. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 7. stanowią dodatkowe wyjaśnienia dot. liczebności populacji pacjentów kwalifikujących się w minionych latach do leczenia ADA, INF, UST lub WED. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 8. dotyczy dodatkowego wyjaśnienia dotyczącego braku uwzględnienia subpopulacji pacjentów, którzy mają przeciwwskazania ADA, INF, UST czy WED, ale kwalifikowałaby się do terapii USP w ramach wnioskowanego programu lekowego. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Uwaga 9. stanowi wyjaśnienie dotyczące odsetka chorych stosujących dawkę eskalującą w fazie leczenia podtrzymującego. W uwadze wskazano, iż ww. odsetek został przedstawiony w AWB wnioskodawcy, natomiast wpływ wydłużenia fazy indukcji był testowany jedynie w ramach analizy ekonomicznej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.



    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 124/2023 do zlecenia 103/2023
    (Dodano: 10.11.2023 r.)

    hr

    Raport Agencji:

    pdf125
    (Dodano: 15.11.2023 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 125/2023 do zlecenia 103/2023
    (Dodano: 15.11.2023 r.)

     

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Calquence, Acalabrutinibum, Tabletki powlekane, 100 mg, 60, tabl., kod GTIN: 05000456071116

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.935.2023.16.PRU; 18.08.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie materiałów analitycznych, wydanie opinii Rady Przejrzystości

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 104/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 104/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 104/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 104/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 104/2023
    pdfUzupełnienie do zlecenia 104/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 104/2023

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 26.10.2023r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 104/2023

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 104/2023, analiza nr OT.423.1.37.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Calquence (akalabrutynib) w ramach programu lekowego „Leczenie chorych na przewlekłą białaczkę limfocytową (ICD-10 C91.1)”

    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    prof. Dariusz Wołowiec

    pdf 01
    Plik

    Uwaga przedstawia ogólne argumenty za rozszerzeniem wskazań refundacyjnych dla leku Calquence. Brak uwag do treści AWA.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    prof. Aleksandra Butrym

    pdf 01
    Plik

    Uwaga 1 przedstawia ogólne argumenty za rozszerzeniem wskazań refundacyjnych dla leku Calquence.

    Uwaga 2 wskazuje na brak uwzględnienia w AWA najnowszych niemieckich wytycznych klinicznych (German Onkopedia Guidelines 2023), w których wskazano akalabrutynib jako terapie preferowaną w przedmiotowym wskazaniu. Wytyczne są zbieżne z wytycznymi NCCN 2023 uwzględnionymi w AWA.

    Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA.



    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 126/2023 do zlecenia 104/2023
    (Dodano: 10.11.2023 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 127/2023 do zlecenia 104/2023
    (Dodano: 15.11.2023 r.)

     

    go to zlecenie

     

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Lamzede, Velmanase alfa, proszek do sporządzania roztworu do infuzji, 10 mg, we wskazaniu: alfa-mannozydoza u pacjenta kontynuującego leczenie, w którym odniósł korzyść.

    Wskazanie:

    alfa-mannozydoza u pacjenta kontynuującego leczenie, w którym odniósł korzyść

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.3741.2022.10.KB; 21.06.2023

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.11.2023
    (Dodano: 04.12.2023 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 116/2023 do zlecenia 98/2023
    (Dodano: 13.10.2023 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 117/2023 do zlecenia 98/2023
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Imfinzi, Durvalumabum, Koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 50 mg/ml, 1, fiol. 10ml, GTIN: 05000456031493

    Wskazanie:

    Leczenie chorych na raka dróg żółciowych

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.871.2023.15.PTO; 01.08.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowanie materiałów analitycznych, wydanie opinii Rady Przejrzystości

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 91/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 91/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 91/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 91/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 91/2023
    pdfUzupełnienie do zlecenia 91/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 91/2023

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 13.10.2023r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 91/2023

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 91/2023 analiza OT.423.1.35.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego: Imfinzi (durwalumab) we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i uzgodnionej treści programu lekowego: „Leczenie chorych na raka dróg żółciowych (ICD 10: C22.1, C23, C24.0, C24.1, C24.8, C24.9)”.

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    dr n. med. Ewa Chmielowska Ordynator Pododdziału Chemioterapii i Oddziału Chemioterapii Jednodniowej w Specjalistycznym Szpitalu Onkologicznym NU-MED sp. z o.o. w Tomaszowie Mazowieckim

    pdf 01

    W uwadze omyłkowo przedstawiono uwagi do AWA w rubryce dotyczącej analiz wnioskodawcy.
    W uwadze przedstawiono własne doświadczenia związane ze stosowaniem durwalumabu w ramach otwartego dostępu do leku i pokrótce omówiono wyniki leczenia u 7 pacjentów.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Krzysztof Kornas Dyrektor ds. Refundacji i Rozwoju Rynku AstraZeneca Pharma Poland Sp. z o.o.

    pdf 01

    Rozdział 3.6, rozdz. 4.3 str. 48 oraz rozdz. 14, tabela 45.

    Dotyczy: komentarza Agencji odnośnie do wyboru komparatora, w tym pozostałych opcji terapeutycznych wymienionych przez eksperta oraz wytyczne kliniczne.
    Wnioskodawca podkreślił, że jedynym zasadnym komparatorem dla schematu durwalumabu w skojarzeniu z gemcytabiną i cisplatyną jest skojarzenie gemcytabiny z cisplatyną.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdz. 4.3 str. 48.

    Dotyczy ograniczeń analizy klinicznej wskazanych przez analityków Agencji: wykluczenia z badania TOPAZ-1 pacjentów z rakiem brodawki Vatera i związany z tym brak dowodów na skuteczność i bezpieczeństwo ocenianej terapii w tej populacji pacjentów.
    W uwadze podkreślono, że badanie TOPAZ-1 stanowiło podstawę rejestracji durwalumabu w rozpatrywanym wskazaniu w szerokiej populacji pacjentów z rakiem dróg żółciowych, bez zawężenia do konkretnych lokalizacji, natomiast chorych z rakiem w obrębie brodawki Vatera uwzględniano w badaniu MEDITREME.
    Analitycy podtrzymują stanowisko w powyższym zakresie, badanie MEDITREME nie spełniało kryteriów włączenia do przeglądu wnioskodawcy, z tego też względu wnioskodawca w AKL (str. 15) podkreślił, że: wyniki badania MEDITREME nie stanowią wiarygodnej podstawy do oceny efektywności klinicznej zastosowania durwalumabu w leczeniu raka dróg żółciowych.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdz. 5.3.1. str. 59 + rozdz. 5.4., str. 62.

    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie do modelowania funkcji przeżycia całkowitego (OS) w modelu.
    Podkreślono, że w analizie podstawowej uwzględniono funkcje przeżycia OS najlepiej dopasowane do danych z badania TOPAZ-1 oraz pozwalające w wiarygodny sposób prognozować przeżycie poza okres obserwacji tego badania.
    Analitycy podtrzymują stanowisko, iż przyjęty parametr wiąże się z niepewnością.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Tabela 37. str. 58-59 oraz str. 62.

    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie do długości horyzontu czasowego w analizie ekonomicznej wnioskodawcy i założeń dotyczących horyzontu przyjętych w rekomendacji PBAC.
    Przedstawiono argumenty uzasadniające prawidłowość wyboru długości horyzontu czasowego w analizie ekonomicznej. Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, że przyjęty horyzont, jak wskazano w AWA (Tabela 37, kolumna: wynik oceny), jest prawidłowy, natomiast informacje z rekomendacji PBAC przedstawiono w celach poglądowych. .
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Tabela 37. str. 59 + rozdz. 5.3.1. str.60.

    Dotyczy: wykorzystania norm kanadyjskich przy ocenie wag użyteczności modelu.
    Przedstawiono dodatkowe informacje, które nie zostały zawarte w przekazanych analizach, dotyczące porównania wag użyteczności określonych na podstawie polskich norm i kanadyjskich, na podstawie którego, w ocenie przekazującego uwagę, założenie przyjęte w AE wydaje się być podejściem konserwatywnym. Należy zauważyć, że w przekazanej AE zaznaczono, iż nie ma możliwości uzyskania danych z badania TOPAZ-1 skalkulowanych z uwzględnieniem norm polskich.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    3.

    Iga Rawicka Prezes Fundacji EuropaColon Polska

    pdf 01

    Uwagi ogólne.

    W uwadze podkreślono potrzebę wczesnej diagnozy raka dróg żółciowych i ograniczone możliwości leczenia choroby zaawansowanej. Zwrócono uwagę, iż zastosowanie immunoterapii zwiększa przeżycie i daje nadzieję pacjentom na normalne funkcjonowanie.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    s. 24.

    W uwadze poinformowano o prowadzeniu działań edukacyjnych, celem wcześniejszej diagnozy raka dróg żółciowych u chorych, zwrócono także uwagę na potrzebę dostępu do immunoterapii w leczeniu zaawansowanej postaci choroby.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    4.

    dr n. med. Rafał Becht

    pdf 01

    Uwaga ogólna.

    Podkreślono niekorzystne rokowanie i późną diagnozę raka dróg żółciowych, przytoczono także wyniki badania TOPAZ-1 wskazujące na korzyści z leczenia durwalumabem.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 119/2023 do zlecenia 91/2023
    (Dodano: 17.10.2023 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 120/2023 do zlecenia 91/2023
    (Dodano: 03.11.2023 r.)

    hr

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Nilemdo, bempedoic acid, tabletki powlekane 180 mg

    Wskazanie:

    miażdżyca

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1297.2023.1.AB; 07.07.2023

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 103/2023 do zlecenia 070/2023
    (Dodano: 04.10.2023 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 104/2023 do zlecenia 70/2023
    (Dodano: 01.12.2023 r.)

    hr

    Raport Agencji:

    pdfRaport
    (Dodano: 01.12.2023 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Tecvayli, Teclistamabum, Roztwór do wstrzykiwań, 90 mg/ml, 1, fiolka 1,7 ml, kod GTIN: 05413868121582,Tecvayli, Teclistamabum, Roztwór do wstrzykiwań, 10 mg/ml, 1, fiolka 3 ml, kod GTIN: 05413868121575

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.534.2023.16.PRU PLR.4500.535.2023.16.PRU; 25.07.2023

    Zlecenie dotyczy:

    analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości oraz rekomendacji Prezesa Agencji

    hr

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 101/2023
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 101/2023
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 101/2023
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 101/2023
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 101/2023
    pdfUzupełnienie do zlecenia 101/2023

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 101/2023

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 11.01.2024r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 101/2023

     

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 101/2023, analiza OT.423.1.34.2023

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Tytuł analizy weryfikacyjnej Wniosek o objęcie refundacją leku Tecvayli (teklistamab) w ramach programu lekowego: „Leczenie chorych na szpiczaka plazmocytowego (ICD-10: C90.0)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Kinga Suchecka

    Janssen Cilag Polska
    sp. z o.o.

    pdf 01

    Uwaga 1 (Rozdz. 3.1.2.2 str. 13)

    Uwaga do komentarza Agencji dot. nieuwzględnienia szczegółowych kryteriów wymienionych w programie lekowym do kryteriów włączenia i wykluczenia do analizy klinicznej.Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 2(rozdz. 5.1.1, str. 63, porównywane interwencje)

    Uwaga dotyczy doboru komparatorów w analizie (analizach) wnioskodawcy. Przedstawione oszacowania efektywności kosztowej przedstawiono porównując technologie o prawdopodobnie różnej skuteczności jako pojedyncza technologia ważona udziałami w rynku. W realistycznej sytuacji nie jest możliwe, aby pacjent czy też kohorta pacjentów otrzymywała równocześnie leki pierwszej/drugiej generacji (patrz bortezomib/iksazomib) oraz nowe technologie leczenia celowanego i zakładanie zbliżonej skuteczności w porównaniu ze schematami chemioterapii (należy wskazać, iż udział innych leków (w domyśle chemioterapii) w badaniu Mateos 2023 wynosił ok. 32%. Należy wskazać, iż przedstawione w piśmie o niespełnieniu wymagań minimalnych oszacowania dotyczą kosztu rocznego stosowania poszczególnych terapii, Agencja potwierdza przedstawienie wariantu min-max ceny progowej. Jednocześnie należy wskazać, iż cena progowa na podstawie rankingu CUR i doboru najkorzystniejszego schematu powinna stanowić wariant podstawowy analizy. Uwaga nie wpływa na oszacowania przedstawione w AWA.


    Uwaga 3(Rozdz. 5.3 tab. 76 wiersz 11; Str. 78 pkt 2)

    Komentarz dotyczy wykorzystanych w analizie użyteczności stanów zdrowia. Należy wskazać, iż dodatkowe dane pochodzące ze źródeł pozwalających na zewnętrzną walidację założeń wnioskodawcy w zakresie użyteczności stanów zdrowia poprawiają a nie pogarszają możliwości wnioskowania, ponieważ pozwalają na określenie wpływu użyteczności stanów zdrowia na generowany w dożywotnim horyzoncie analizy. Należy wskazać, iż przyjęte założenia o jakości zdrowia mają znaczny wpływ na otrzymywane wartości (analiza scenariuszy Util). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 4 (Str. 76 rozdz. 5.3.1; str. 81 podsumowanie AE; dot. struktury modelu)

    Komentarz dotyczy struktury modelu ekonomicznego. Przedstawiona przez wnioskodawcę struktura modelu obejmuje stany przed i po progresji oraz zgon (najprostszy model podzielonego przeżycia). W modelowaniu przyjęto dodatkowo koszty kolejnej linii leczenia, która równocześnie nie generuje efektu zdrowotnego. Takie założenie wpływa na niepewność strukturalną, może pomijać dodatkowe czynniki, mogące mieć istotny wpływ na przerywanie leczenia (patrz – zdarzenia niepożądane powodujące przerwanie leczenia). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA


    Uwaga 5 (Str. 77 rozdz. 5.3.1, stratyfikacja krzywych)

    Uwaga dotyczy stratyfikacji krzywych przeżycia w zależności od odpowiedzi na leczenie, której nie uwzględniono dla ramienia komparatora. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 6 (Str. 77 rozdz. 5.3.1 wastage)

    Uwaga dotyczy braku uwzględnienia marnowania części dawki (wastage). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 7 (Rozdz. 3.6 tab. 8 str. 18; rozdz. 5.3 tab. 76 wiersz 4; rozdz. 5.3.1 str. 77; str. 95; rozdz. 6.3 tab. 95 wiersz 5, str. 98 akapit 1; dot. uwzględnienia schematu Rd)

    Uwaga dotyczy potencjalnego komparatora – schematu Rd (lenalidomid+deksametazon). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 8 (Str. 77 rozdz. 5.3.1 compliance / intensywność dawki)

    Ze względu na brak danych dla komparatora dla leczenia standardowego poziom compliance przyjęto na poziomie wartości dla interwencji ocenianej. Alternatywnym rozwiązaniem było przyjęcie dla komparatora wartości 100% compliance, co byłoby założeniem nie konserwatywnym zawyżającym koszty komparatora. W analizie wrażliwości przeprowadzono obliczenia przy uwzględnieniu 100% compliance dla interwencji ocenianej i komparatora. Jednocześnie uwzględnienie względnej intensywności dawkowania jest standardem w przeprowadzanych analizach ekonomicznych w celu rzetelnego odzwierciedlenia nakładów kosztowych poniesionych na uzyskane efekty zdrowotne – uzyskany efekt zdrowotny jest ściśle związany z liczbą podanych dawek leku. Uwaga dotyczy compliance / intensywności dawki. Należy podkreślić, iż w analizie klinicznej nie przedstawiono danych pozwalających na określenie powodu pominięcia dawki (czy też jej zmniejszenia, aczkolwiek w ChPL Tecvayli nie zaleca się takiego postępowania). Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 9 (Str. 78 rozdz. 5.3.2 metodyka HSU)

    Uwaga dotyczy użyteczności stanów zdrowia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 10 (Str. 78 pkt 1, dopasowanie krzywej dawkowania a ChPL)

    Komentarz dotyczy różnic w zakresie dopasowania krzywej dawkowania w ChPL Tecvayli. Należy ponownie wskazać, iż zmiana dawkowania, zgodnie z ChPL, może mieć miejsce dopiero po 6 miesiącach utrzymania całkowitej odpowiedzi na leczenie. Przedstawione w modelu dopasowanie krzywych dawkowania nie spełnia tego warunku. Równocześnie należy wskazać, iż ilość dawkowanego leku ma istotny wpływ na wnioskowanie o efektywności kosztowej. Równocześnie uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 11 (Str. 79 pkt 2)

    Uwaga dotyczy oszacowania ceny progowej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Uwaga 12 (Str. 81 Podsumowanie AE, użyteczności)

    Uwaga dotyczy użyteczności stanów zdrowia i ograniczeń z nimi związanymi Komentarz nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 13 (Str. 81, Podsumowanie AE, niska jakość danych literaturowych)

    Uwaga dotyczy ograniczenia wskazującego na niską jakość danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 14 (Str. 89, str. 96 udziały leków)

    Uwaga stanowiła sprostowanie omyłki wnioskodawcy w zakresie przedstawionych udziałów leków oszacowanych na podstawie opinii ekspertów. Wnioskodawca wskazał, że doszło do pomyłki typograficznej w rozdz. A.3.2 w aneksie analizy BIA w zestawieniach tabelarycznych (tabela 68 i 69) dotyczących udziałów na podstawie opinii ekspertów (błędne udziały wnioskodawca wskazał dla schematów EloPd, Kd, IsaPd). Po korekcie wnioskodawcy powyższych danych, należy podkreślić, że założone udziały w analizie podstawowej są zbliżone do udziałów wskazanych przez ekspertów. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 15

    UUwaga stanowiła komentarz do oszacowania wielkości przyszłej sprzedaży w odniesieniu do liczby opakowań, które różniły się wartościami w modelu BIA i we wniosku refundacyjnym. Wnioskdoawca wskazał, że „Cytowane w AWA wartości dostaw z wniosku refundacyjnego pochodzą z pierwotnie złożonej analizy. Wraz z aktualizacją analizy 10.11.2023 r. złożona została aktualizacja deklaracji dostaw zgodnie ze zaktualizowanymi wynikami BIA.” Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozpatrzona
    2

    Łukasz Rokicki

    pdf 01
    Plik PDF

    Ogólna uwaga dotycząca terapii teklistamabem

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie  z AWA.

    Rozpatrzona
    3

    Wojciech Legieć

    pdf 01
    Plik PDF

    Ogólna uwaga dotycząca terapii teklistamabem

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie  z AWA.

    Rozpatrzona

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 3/2024 do zlecenia 101/2023
    (Dodano: 17.01.2024 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja
    (Dodano: 22.01.2024 r.)

    hr

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    hr

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Przygotowanie materiałów analitycznych, dotyczących objęcia refundacją produktów leczniczych zawierających substancję czynną trastuzumab i.v. we wskazaniu pozarejestracyjnym (off-label) w leczeniu chorych na raka endometrium na podstawie opracowanego załącznika „C. 86. X TRASTUZUMABUM I.V. - projekt załącznika do chemioterapii (off-label, trastuzumab, rak endometrium)”

    Wskazanie:

     

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4504.624.2023.MK; 06.07.2023

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania materiałów analitycznych oraz wydania opinii Rady Przejrzystości

    hr

    Raport Agencji:

    pdfPlik raportu
    (Dodano: 15.01.2024 r.)

    go to zlecenie