Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Zytiga, abirateroni acetas, tabl.,250 mg,120 tabl., EAN 5909990896363 w ramach programu lekowego "leczenie opornego na kastrację raka gruczołu krokowego przed stosowaniem chemioterapii (ICD-10 C61)


Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.


Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4600.21.(4).2015/MKR; 2015-08-31

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją produktu leczniczego

hr

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 108/2015

hr

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 108/2015
pdfAnaliza efektywności klinicznej do zlecenia 108/2015
pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 108/2015
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 108/2015
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 108/2015

hr

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 15 października 2015 r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 108/2015

Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

Nr analizy weryfikacyjnej

AOTMiT-OT-4351-36/2015

Tytuł analizy weryfikacyjnej
Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku Zytiga (octan abirateronu) w ramach programu lekowego „Leczenie opornego na kastrację raka gruczołu krokowego przed stosowaniem chemioterapii (ICD-10 C61)”.
Lp.
Zgłaszający uwagi
Treść uwagi
Komentarz AOTM
Rozpatrzone uwagi

1.

Cezary Kiwała – Janssen
Cilag Polska Sp. z o.o.

pdf 01 

Komentarz do uwagi dot. przyjęcia długości leczenia na podstawie wystąpienia progresji klinicznej (sprawność wg ECOG):

Głównym zarzutem analityków Agencji do analiz wnioskodawcy był brak spójności pomiędzy analizą ekonomiczną a analizą wpływu na budżet. Należy także podkreślić, iż wskazany w uwagach punkt końcowy dotyczy obniżenia stanu sprawności w punktacji ECOG, co nie jest tożsame z zapisami programu lekowego. Zgodnie z uzgodnionym programem elkowym progresja określona jest jako obniżenie sprawności do co najmniej stopnia 2, co w przypadku wnioskowanej populacji (ECOG = 0 jako kryterium włączenia do programu) oznacza spadek punktacji o co najmniej 2 pkt. Agencja podtrzymuje stanowisko wskazane w AWA. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA.

Komentarz do uwagi dot. przyjęcia wartości użyteczności na podstawie badań COU-AA-301 i COU-AA-302:

Agencja podtrzymuje swoje stanowisko przedstawione w AWA dotyczące słuszności przeprowadzenia dodatkowych obliczeń, przy przyjęciu alternatywnych wartości użyteczności, zgodnych z publikacją Diels 2015, w której została przedstawiona jakość życia poszczególnych stanów zdrowia, bezpośrednio na podstawie kwestionariusza EQ-5D. W AWA wskazano, iż użyteczności wybrane przez wnioskodawcę ze względu na nieprzedłożenie danych umożliwiających ich weryfikację, charakteryzują się w opinii analityków Agencji niską wiarygodnością. Uwaga nie wpływa na ostateczne wnioskowanie z AWA.

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • hr

    Stanowiska Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 135/2015 do zlecenia 108/2015
    (Dodano: 23.10.2015 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa AOTM:

    pdfREK 82/2015 do zlecenia 108/2015
    (Dodano: 23.10.2015 r.)

    go to zlecenie