Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Przygotowanie opinii przez Radę Przejrzystości w sprawie substancji czynnej bewacyzumabum

Wskazanie:

leczenie cukrzycowego obrzęku plamki żółtej (DME).

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4504.118.2021.KK; 24.03.2021

Zlecenie dotyczy:

przygotowania opinii Rady Przejrzystości

hr

Raport Agencji:

pdfOT.4221.41.2021
(Dodano: 06.04.2021 r.)

hr

Opinia Rady Przejrzystości:

pdfORP 53/2021 do zlecenia 55/2021
(Dodano: 08.04.2021 r.)

go to zlecenie

Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Fasenra, benralizumabum, roztwór do wstrzykiwań, 30 mg/ml, 1 wstrzykiwacz 1 ml, GTIN: 0500045605921; Fasenra, Benralizumabum, roztwór do wstrzykiwań, 30 mg/ml, 1 amp.-strzyk. 1 ml, GTIN: 05000456031516

Wskazanie:

Leczenie ciężkiej astmy eozynofilowej sterydozależnej benralizumabem (ICD-10 J 82)

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4500.1307.2020.12.MN PLR.4500.1308.2020.12.MN; 28.01.2021

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

Analizy Wnioskodawcy:

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 26/2021
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 26/2021
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 26/2021
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 26/2021
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 26/2021
pdfUzupełnienie do zlecenia 26/2021

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 26/2021

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 09.04.2021r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 26/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.2.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Fasenra (benralizumab) w ramach programu lekowego: Leczenie ciężkiej astmy eozynofilowej sterydozależnej benralizumabem (ICD-10 J82)

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Krzysztof Kornas
    AstraZeneca AB

    pdf 01

    Uwaga nr 1:

    Uwaga stanowi komentarz i dodatkowe wyjaśnienie dotyczące wątpliwości Agencji xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx w oszacowaniach wnioskodawcy w ramach analizy ekonomicznej oraz analizy wpływu na budżet.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga nr 2:

    Uwaga stanowi wyjaśnienie dotyczące braku uwzględnienia w modelu ekonomicznym wnioskodawcy xxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga nr 3:

    Uwaga stanowi wyjaśnienie wątpliwości Agencji odnoszących się do zakresu testowanych parametrów w ramach analizy wrażliwości w analizie ekonomicznej.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Paweł Śliwiński

    pdf 01

    Uwaga nr 1 i 2:

    W obu komentarzach zwrócono uwagę, iż proponowane poszerzenie kryteriów kwalifikacji do programu lekowego B.44, umożliwiające leczenie ciężkiej astmy eozynofilowej xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx, powinno obejmować również leczenie za pomocą mepolizumabu.

    Powyższe zagadnienie nie było przedmiotem oceny w ramach niniejszego wniosku refundacyjnego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    3.

    Krzysztof Kępiński
    GSK Services Sp. z o.o.

    pdf 01

    Uwaga nr 1:

    W komentarzu zwrócono uwagę, iż proponowane poszerzenie kryteriów kwalifikacji do programu lekowego B.44, umożliwiające leczenie ciężkiej astmy eozynofilowej xxxxxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxx xxxxxxxxxx, powinno obejmować również leczenie za pomocą mepolizumabu.

    Powyższe zagadnienie nie było przedmiotem oceny w ramach niniejszego wniosku refundacyjnego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 44/2021 do zlecenia 26/2021
    (Dodano: 16.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 44/2021 do zlecenia 26/2021
    (Dodano: 04.05.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Edarabid, edaravonum, fiolka á 1,5 mg/ml

    Wskazanie:

    stwardnienie zanikowe boczne

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.3586.2020.2.KW; 11.01.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.2.2021
    (Dodano: 13.04.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 37/2021 do zlecenia 2/2021
    (Dodano: 01.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 37/2021 do zlecenia 2/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Przygotowanie rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej „Wszczepienie przezcewnikowe bezelektrodowego systemu do stymulacji jednojamowej”, jako świadczenia gwarantowanego z zakresu leczenia szpitalnego

    Wskazanie:

     

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    DLG.742.3.2020.WN; 04.02.2021

    Zlecenie dotyczy:

    Przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej „Wszczepienie przezcewnikowe bezelektrodowego systemu do stymulacji jednojamowej”, jako świadczenia gwarantowanego z zakresu leczenia szpitalnego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfWS.420.1.2021
    (Dodano: 31.03.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 39/2021 do zlecenia 27/2021
    (Dodano: 01.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 39/2021 do zlecenia 27/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Przygotowanie rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej Monitorowanie zdarzeń arytmicznych przy użyciu wszczepialnych rejestratorów zdarzeń (ILR)”:
    (1) u chorych po kryptogennym udarze mózgu,
    (2) u chorych po nawracających utratach przytomności, których przyczyny nie udało się ustalić pomimo rozszerzonej diagnostyki, jako świadczenia gwarantowanego z zakresu leczenia szpitalnego

    Wskazanie:

     

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 31 c ust. 1 ust. o św.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    DLG.742.3.2020.WN; 04.02.2021

    Zlecenie dotyczy:

    Przygotowania rekomendacji dla zakwalifikowania świadczenia opieki zdrowotnej Monitorowanie zdarzeń arytmicznych przy użyciu wszczepialnych rejestratorów zdarzeń (ILR)”:
    (1) u chorych po kryptogennym udarze mózgu,
    (2) u chorych po nawracających utratach przytomności, których przyczyny nie udało się ustalić pomimo rozszerzonej diagnostyki, jako świadczenia gwarantowanego z zakresu leczenia szpitalnego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfWS.420.2.2021
    (Dodano: 30.03.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 40/2021 do zlecenia 28/2021
    (Dodano: 01.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 40/2021 do zlecenia 28/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Rupaller, rupatadinum, Tabletki, 10 mg, 100 tabl., GTIN: 05909991429881

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku refundacyjnego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1494.2020.2.MN; 21.01.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 19/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 19/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna oraz analiza wpływu na budżet do zlecenia 19/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 19/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 02.04.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 19/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.4.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Rupaller (rupatadyna) we wskazaniach:
    - alergiczne zapalenie błony śluzowej nosa u dorosłych i młodzieży (w wieku powyżej 12 lat)
    - pokrzywka u dorosłych i młodzieży (w wieku powyżej 12 lat)

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    dr farm. Oleh Siarkevych
    (uwaga od wnioskodawcy,
    Farmak International sp. z o.o.)

    2020_19_UW_01_ Siarkevych
    (uwaga dotyczy treści stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa i nie podlega publikacji)

    Uwaga dotyczy wyników obliczeń Agencji w odniesieniu do jednego z komparatorów. Wyniki tych obliczeń zostały uzyskane po wprowadzeniu wyłącznie aktualnych danych dotyczących cen produktów leczniczych do modelu wnioskodawcy, czego efektem były wyniki zaprezentowane w rozdziale 5.3.4 Obliczenia własne Agencji.

    W odniesieniu do wyników zaprezentowanych w uwadze, bez wiedzy o zakresie wykorzystanych danych wejściowych oraz dokładnym sposobie przeprowadzenia obliczeń, Agencja nie ma możliwości ich weryfikacji oraz porównania z wynikami uzyskanymi w ramach obliczeń własnych.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 43/2021 do zlecenia 19/2021
    (Dodano: 08.04.2021 r.)

    hr

     Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 43/2021 do zlecenia 19/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Enerzair Breezhaler, Indakaterol Glikopironium bromek Mometazonu furoinian, Proszek do inhalacji w kapsułce twardej, 114 mcg 46 mcg 136 mcg, 30, kaps. (30 x 1), kod EAN: 07613421044596

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1374.2020; 18.01.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 13/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 13/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 13/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 13/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 13/2021
    pdfAneks do zlecenia 13/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 13/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 02.04.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 13/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 13/2021 analiza OT.4230.3.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu Enerzair Breezhaler (indakaterol + glikopironium bromek + mometazonu furoinian) w podtrzymującym leczeniu astmy u dorosłych pacjentów, u których nie uzyskano odpowiedniej kontroli choroby w wyniku podtrzymującego leczenia skojarzonego długo działającym beta2-mimetykiem i kortykosteroidem wziewnym podawanym w dużych dawkach, u których wystąpiło co najmniej jedno zaostrzenie astmy w poprzednim roku

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Anna Agnieszka Radziwilska-Muc

    Senior Market Access Manager

    Novartis Poland Sp. z o.o.

    pdf 01

    Dotyczy: komentarza analityków Agencji w zakresie poprawności doboru komparatora w analizach HTA dla produktu leczniczego Enerzair Breezhaler oraz zgodności komparatora pomiędzy analizami wnioskodawcy.

    Uwaga wnioskodawcy stanowi rozszerzenie informacji przedstawionych w analizie klinicznej wnioskodawcy i piśmie w sprawie uzupełnienia wymagań minimalnych. Należy podkreślić, iż w stanowisku zaprezentowanym w AWA wskazano, że zasadnym byłoby uwzględnienie najszerszego spectrum technologii opcjonalnych, możliwych do zastosowania w danym stanie klinicznym lub wyczerpująco udokumentować w oparciu o dowody naukowe założenia o ich porównywalności.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: uwaga Agencji dotyczących zgodności populacji docelowej z populacją głównych dowodów naukowych, tj. badań ARGON i IRIDIUM.

    Komentarz wnioskodawcy stanowi powtórzenie stanowiska zawartego w ramach analizy klinicznej.

    Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko w przedmiotowej sprawie. Do badań ARGON i IRIDIUM włączano pacjentów, którzy nie uzyskali dotychczas wystarczającej kontroli astmy zarówno przy stosowaniu średnich jak i wysokich dawek ICS/LABA, tym samym w badaniach przedstawiono wyniki dla populacji szerszej niż wnioskowana. Wyniki dla pacjentów uprzednio leczonych wysokimi dawkami ICS/LABA przedstawiono dla ograniczonej ilości ocenianych punktów końcowych, na podstawie danych udostępnionych przez wnioskodawcę, co może stanowić ograniczenie przedłożonych analiz.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: oceny ryzyka błędu systematycznego wg Cochrane w badaniu ARGON.

    Wnioskodawca wyjaśnił, iż rozbieżności w zakresie oceny ryzyka błędu systematycznego pomiędzy oceną AOTMiT a oceną wnioskodawcy wynikają z zastosowania nowszej wersji narzędzia Cochrane (RoB2).

    Jednocześnie Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko w zakresie przeprowadzonej oceny. W ocenie Agencji wykorzystano narzędzie RoB2.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: uwagi Agencji dotyczącej braku przedstawienia definicji punktów końcowych w niektórych badaniach.

    Wnioskodawca wyjaśnił, iż „Definicje punktów końcowych podano zgodnie z informacjami dostępnymi w poszczególnych badaniach klinicznych”.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: wskazanych przez analityków Agencji ograniczeń analizy klinicznej wnioskodawcy związanych z zaczerpnięciem danych ze źródeł innych niż publikacje pełnotekstowe.

    Wnioskodawca wyjaśnił, iż jedynie część podanych wyników była zaczerpnięta z nieopublikowanych źródeł.

    Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko o wykorzystaniu danych o skuteczności klinicznej m.in. z raportów dostarczonych przez firmę Novartis.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: komentarza Agencji dotyczącego utrudnionej weryfikacji oszacowań wielkości populacji docelowej.

    Wnioskodawca wskazał, iż „oszacowania liczebności populacji docelowej przeprowadzono z wykorzystaniem najlepszych dostępnych danych.”

    Biorąc pod uwagę m.in. brak danych epidemiologicznych dotyczących liczby pacjentów z niewystarczającą kontrolą astmy wśród leczonych wysokimi dawkami ISC/LABA oraz wykorzystanie w obliczeniach opinii eksperckich, analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko, iż oszacowanie populacji docelowej obarczone jest niepewnością.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: komentarza analityków Agencji w zakresie niepewności dotyczącej przejętego poziomu rozpowszechniania aktualnie stosowanych schematów w ocenianym wskazaniu.

    Wnioskodawca wyjaśnił, iż w analizie udziały schematów leczenia obecnie stosowanych w populacji docelowej ustalono na podstawie opinii ekspertów, a w ramach analizy wrażliwości testowano przyjęte wartości.

    Analitycy Agencji pozostają przy stanowisku, iż założenia oparte na danych przekazanych w opiniach eksperckich obarczone są niepewnością.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: uwzględnienia w oszacowaniach możliwości przejmowania rynku leków nierefundowanych przez produkt Enerzair Breezhaler.

    W opinii wnioskodawcy „wprowadzenie refundacji preparatu Enerzair Breezhaler nie powinno wpłynąć istotnie na prognozowaną dynamikę rozwoju rynku refundowanych preparatów ICS/LABA ± terapia add on.”

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy:xxxxxxx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xxxxxxxxx xxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx x xxxxxxx xx x xxxx. xxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    2.

    dr hab. Maciej Kupczyk

    Klinika Chorób Wewnętrznych, Astmy i Alergii

    Uniwersytet Medyczny w Łodzi

    pdf 01

    Dotyczy: uwaga odnosi się do wyboru skojarzenia FP/SAL jako reprezentatywnego dla całej grupy leków ICS/LABA.

    W opinii Profesor przytoczył argumenty dla porównywalnej skuteczności i bezpieczeństwa leków z grupy ICS/LABA. Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte w przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: komentarz odnosi się do porównania wnioskowanej technologii z dodatkowymi komparatorami (ICS/LABA + LTRA, ICS/LABA + l. biologiczne).

    W opinii Profesora Kupczyka ww. schematy są rzadziej stosowane i nie będą zastępowane przez wnioskowaną terapię trójskładnikową. Przekazano również opinię w zakresie poziomu przejęcia rynku przez produkt Enerzair. Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte w przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    3.

    Prof. dr hab. Paweł Śliwiński

    Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc

    Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie

    pdf 01

    Dotyczy: populacji docelowej oraz potencjalnej liczby pacjentów leczonych lekiem Enerzair Breezhaler po objęciu refundacją.

    Przesłany komentarz stanowi dodatkową opinię w zakresie liczebności populacji docelowej. Ponadto w opinii Profesora produkt Enerzair będzie zastępował głównie leczenie ICS/LABA + TIO stosowane w dwóch inhalatorach oraz leczenie wysokimi dawkami ICS/LABA. Inne schematy nie będą najpewniej zastępowane przez nową terapię wziewną. Przekazano również opinię w zakresie liczebności populacji docelowej dla leku Enerzair Breezhaler oraz odsetka pacjentów, u których zostanie wdrożone leczenie produktem Enerzair.

    Wskazano też, że lek może być szczególnie rekomendowany dla pacjentów, którzy mają trudności w przestrzeganiu zaleceń lekarskich z powodu dużej liczny inhalacji w ciągu doby (…).

    Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte w przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: komentarz odnosi się do porównywalnej skuteczności ICS/LABA i zasadności wyboru FP/SAL jako reprezentanta ICS/LABA w analizie klinicznej wnioskodawcy.

    W swojej opinii Profesor przytoczył argumenty dla porównywalnej skuteczności i bezpieczeństwa leków z grupy ICS/LABA oraz potwierdził zasadność wyboru FP/SAL w wysokich dawkach jako komparatora dla produktu Enerzair. Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte w przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    4.

    Prof. dr hab. Ewa Jassem

    Kierownik Katedry Pneumonologii i Alergologii

    Gdański Uniwersytet Medyczny

    pdf 01

    Dotyczy: komentarz odnosi się do wyboru komparatora do analizy skuteczności klinicznej.

    W opinii Profesor przytoczyła argumenty dla porównywalnej skuteczności i bezpieczeństwa leków z grupy ICS/LABA oraz potwierdziła zasadność wyboru FP/SAL w wysokich dawkach oraz FP/SAL + TIO jako komparatorów dla produktu Enerzair. Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: komentarz odnosi się do oceny populacji docelowej dla preparatu Enerzair oraz szacowanej liczby pacjentów, którzy będą objęci leczeniem w przypadku objęcia refundacją.

    W opinii Pani Profesor produkt Enerzair będzie zastępować głównie leczenie ICS/LABA + TIO stosowane w dwóch inhalatorach oraz leczenie wysokimi dawkami ICS/LABA. Przekazano również opinię w zakresie liczebności populacji docelowej dla leku Enerzair Breezhaler oraz odsetka pacjentów, u których zostanie wdrożone leczenie produktem Enerzair. Wskazano też, iż produkt Enerzair nie będzie zastępował leczenia biologicznego. Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    5.

    Prof. dr hab. Piotr Kuna

    Kierownik Kliniki Chorób Wewnętrznych, Astmy i Alergii

    Uniwersytet Medyczny w Łodzi

    pdf 01

    Dotyczy: wielkości populacji docelowej oraz potencjalnej liczby pacjentów, u których zostanie zastosowany Enerzair.

    W opinii Pana Profesora produkt Enerzair będzie zastępować głównie leczenie ICS/LABA + TIO stosowane w dwóch inhalatorach oraz leczenie wysokimi dawkami ICS/LABA. Przekazano również opinię w zakresie liczebności populacji docelowej dla leku Enerzair Breezhaler oraz odsetka pacjentów, u których zostanie wdrożone leczenie produktem Enerzair.

    Zaznaczono, że dawkowanie raz dziennie w postaci jednej inhalacji trzech substancji czynnych może być alternatywą dla pacjentów mających problem z compliance, co najczęściej przekłada się na obniżenie skuteczności klinicznej i brak kontroli objawów choroby.

    Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte w przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.


    Dotyczy: wyboru komparatora głównego i komparatorów dodatkowych.

    W opinii Profesor przytoczył argumenty dla porównywalnej skuteczności i bezpieczeństwa leków z grupy ICS/LABA oraz potwierdził zasadność wyboru FP/SAL w wysokich dawkach jako komparatora dla produktu Enerzair. Przedstawiona opinia potwierdza założenia przyjęte przez wnioskodawcę.

    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 41/2021 do zlecenia 13/2021
    (Dodano: 08.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 41/2020 do zlecenia 013/2020
    (Dodano: 13.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Ultomiris,ravulizumabum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 300mg, 1 fiol., GTIN: 05391527743552

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego i uzgodnionego z wnioskodawcą programu lekowego: „Leczenie nocnej napadowej hemoglobinurii (PNH) (ICD-10 D59.5)”

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.390.2020.19MN; 19.01.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 16/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 16/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 16/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 16/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 16/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 16/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 01.04.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 16/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 16/2021, analiza OT.4231.1.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Ultomiris (rawulizumab) w ramach programu lekowego „Leczenie nocnej napadowej hemoglobinurii (PNH) (ICD-10 D59.5) rawulizumabem””

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Michał Opuchlik Alexion Europe

    pdf 01

    Uwaga 1 dotyczy okoliczności opisanych w art. 13 Ustawy o Refundacji

    Uwaga 2 dotyczy oszacowania liczby pacjentów kwalifikujących się do leczenia rawulizumabem w ramach proponowanego programu lekowego

    Uwaga 3 dotyczy przeprowadzonego przez wnioskodawcę badania kwestionariuszowego

    Uwaga 4 dotyczy wykazanych nieprawidłowości metodologicznych przeprowadzonego przez wnioskodawcę badania kwestionariuszowego

    Uwaga 5 dotyczy wniosku z analiz wrażliwości

    Uwaga 6 dotyczy parametru uwzględnionego w analizie wrażliwości

    Uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko ws. zachodzenia art. 13 Ustawy o Refundacji.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 42/2021 do zlecenia 16/2021
    (Dodano: 08.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 42/2021 do zlecenia 16/2021
    (Dodano: 08.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Invokana, canagliflozinum, tabletki powlekane, 100 mg, 30, tabl., kod GTIN: 05909991096106

    Wskazanie:

    Leczenie pacjentów dorosłych z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą typu 2, w terapii skojarzonej z innymi lekami zmniejszającymi glikemię z wyłączeniem insuliny

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1145.2020.7.KK; 11.01.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 1/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 1/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 1/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 1/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 1/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 1/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 1/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 25.03.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 1/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.1.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Invokana (kanagliflozyna) we wskazaniu: leczenie pacjentów dorosłych z niewystarczająco kontrolowaną cukrzycą typu 2, w terapii skojarzonej z innymi lekami zmniejszającymi glikemię z wyłączeniem insuliny

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Dr n. med. Dorota Pisarczyk-Wiza

    pdf 01

    Uwaga ma charakter ogólnej opinii dotyczącej zasadności rozszerzenia wskazania refundacyjnego dla kanagliflozyny. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Agata Litwińska Mazur, MundiPharma Polska, Sp. z o.o.

    pdf 01

    Str. 73-74
    Dotyczy: schematów terapeutycznych, w których może być stosowana kanagliflozyna zgodnie z założeniami wnioskodawcy. Wnioskodawca powtórzył argumenty zaprezentowane w analizach i odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień względem wymagań minimalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 73-74
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę komparatorów. Uwaga stanowi powtórzenie argumentów zaprezentowanych w analizach i odpowiedzi na wezwanie do uzupełnień względem wymagań minimalnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 74
    Dotyczy: kwestii zgodności interwencji określonej w analizach z interwencją wnioskowaną oraz dawki kanagliflozyny przyjmowanej przez pacjentów. Wnioskodawca przedstawił uzasadnienie dla przeprowadzenia AE w dwóch wariantach: osobno dla dawek 100 mg i 300 mg. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: nieuwzględnienia w modelu kosztów zdarzeń niepożądanych charakterystycznych dla kanagliflozyny, tj. grzybiczych infekcji narządów płciowych. Wnioskodawca podtrzymał założenia przyjęte w analizie ekonomicznej. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75, 77
    Dotyczy: braku probabilistycznej analizy wrażliwości (PSA) i wpływu tego faktu na wiarygodność wyników analizy. Wnioskodawca wyjaśnił powody odstąpienia od przeprowadzenia PSA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: założeń modelu. Wnioskodawca wyjaśnił przyjęte założenia. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: źródła kluczowych założeń i danych wejściowych do modelu. Wnioskodawca przedstawił wyjaśnienie, przytaczając argumenty przedstawione w AE. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 75
    Dotyczy: wartości przyjętej w modelu dla jednego z parametrów. Wnioskodawca uzasadnił przyjęte założenie. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 76
    Dotyczy: braku długoterminowych danych o skuteczności kanagliflozyny. Wnioskodawca odniósł się do kwestii braku ww. danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 77
    Dotyczy: długości horyzontu czasowego w AE i jej wpływu na wyniki analizy. Wnioskodawca odniósł się do kwestii przyjętej długości horyzontu czasowego, podtrzymując stanowisko z przedłożonych analiz. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 77, 86 Dotyczy: obciążenia płatnika i pacjenta oraz skłonności do współpłacenia. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 77 Dotyczy: rekomendacji refundacyjnej NCPE 2014. W uwadze podkreślono, że od wydania rekomendacji upłynęło 7 lat i jest to jedyna negatywna rekomendacja spośród odnalezionych rekomendacji refundacyjnych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 85, 86
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dotyczących rozpowszechnienia kanagliflozyny. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA. zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie założeń wnioskodawcy dotyczących przejmowania udziałów przez kanagliflozynę w rynku. Uwaga stanowi podkreślenie przez wnioskodawcę, że w analizach przyjęto spójne założenia dotyczące kształtowania się rynku na podstawie dostępnych danych. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 85
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet w zakresie liczebności populacji docelowej. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 85
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie przyjętych założeń. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 86
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dot. populacji docelowej na podstawie danych z AWA Ozempic. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji odnośnie przyjętych założeń. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 86
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wpływu na budżet dot. populacji docelowej. Uwaga stanowi polemikę z przedstawionymi w AWA zastrzeżeniami analityków Agencji. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 87
    Dotyczy: przyjętych przez wnioskodawcę założeń w analizie wrażliwości analizy wpływu na budżet. Wnioskodawca wyjaśnił cel testowania jednego z parametrów i znaczenie otrzymanych wyników. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Str. 89
    Dotyczy: uwag Agencji odnośnie oszacowań populacji docelowej w poprzednich raportach AOTMiT. Uwaga stanowi polemikę z zastrzeżeniami analityków Agencji przedstawionymi w AWA. Uwaga stanowi podkreślenie przez wnioskodawcę, że w analizach wykorzystano najlepsze dane dostępne na dzień składania wniosku. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 36/2021 do zlecenia 1/2021
    (Dodano: 01.04.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 36/2021 do zlecenia 1/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Atectura Breezhaler, Indakaterol Mometazonu furoinian, Proszek do inhalacji w kapsułce twardej, 125 mcg 127,5 mcg, 30, kaps. (30 x 1), kod EAN: 07613421045531

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku refundacyjnego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1372.2020; 13.01.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTMiT, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 6/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 6/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 6/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 6/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 6/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 6/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 25.03.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 6/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 5, 6, 7 analiza OT.4230.2.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu Atectura Breezhaler (indakaterol + mometazonu furoinian) we wskazaniu: podtrzymujące leczenie astmy u osób dorosłych i młodzieży w wieku od 12 lat z niewystarczającą kontrolą astmy za pomocą wziewnych kortykosteroidów oraz wziewnych krótko działających beta2-mimetyków

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Anna Agnieszka Radziwilska-Muc Senior Market Access Manager Novartis Poland Sp. z o.o.

    pdf 01

    Uwaga 1
    Dotyczy: komentarza analityków Agencji w zakresie braku wystarczającego uzasadnienia dla wyboru FP/SAL jako reprezentanta ICS/LABA w analizach wnioskodawcy oraz zgodności komparatora pomiędzy analizami wnioskodawcy. Uwaga wnioskodawcy stanowi rozszerzenie informacji przedstawionych w Analizie klinicznej wnioskodawcy i piśmie w sprawie uzupełnienia wymagań minimalnych. Należy podkreślić, iż w stanowisku zaprezentowanym w AWA wskazano, że zasadnym byłoby szczegółowe przedstawienie możliwości wykonania porównań ze wszystkimi komparatorami, lub dowodów wskazujących na ich podobną skuteczność. Podkreślono, iż biorąc pod uwagę niską wiarygodność przedstawionego zestawienia wyników dla niskich dawek MF/IND i FP/SAL zasadnym wydaje się uwzględnienie również innych dostępnych alternatyw w analizie.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 2
    Dotyczy: uwagi Agencji odnoszącej się do braku definicji części punktów końcowych. Analitycy Agencji podtrzymują, iż w analizie wnioskodawcy nie przedstawiono informacji o wymienionych punktach końcowych. Komentarz wnioskodawcy stanowi powtórzenie informacji uzupełnionych przez analityków w AWA.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 4
    Dotyczy: ograniczeń wskazanych w AWA w zakresie braku informacji o walidacji i/lub istotności klinicznej części wyników przedstawionych w AKL.
    Wnioskodawca wskazał, iż przedstawił powyższe dane na podstawie zakwalifikowanych badań klinicznych. Analitycy Agencji w AWA uzupełnili informacje również na podstawie innych źródeł.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 5
    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnoszącej się do przedstawienia niepełnych charakterystyk badań włączonych do AKL wnioskodawcy.
    Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko, iż część opisów metodyki badań była niepełna i wymagała uzupełnienia na łamach AWA.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Uwaga 6
    Dotyczy: komentarza analityków Agencji w zakresie możliwości uwzględnienia w ramach analizy wrażliwości AE porównań z poszczególnymi ICS/LABA: BUD/FORM i BDP/FORM.
    Wnioskodawca przestawił argumenty przemawiające za brakiem zasadności uwzględnienia takich porównań. Należy zaznaczyć, iż uwagi ze strony Agencji były sugestią mającą na celu uzyskanie pełnego obrazu lub wyczerpujących wyjaśnień.  
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    uwaga 7
    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnoszącej się do zasadności przeprowadzenia jedynie analizy kosztów-konsekwencji w sytuacji braku dowodów naukowych umożliwiających przeprowadzenie porównania bezpośredniego lub pośredniego między MF/IND w niskiej dawce względem ICS/LABA w niskiej dawce.
    Analitycy Agencji przyjmują wyjaśnienia wnioskodawcy, niemniej podtrzymują stanowisko, iż literalnie prawidłową techniką analityczną w omawianej sytuacji jest analiza kosztów-konsekwencji.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 8
    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnoszącej się do przyjęcia, iż odsetek pacjentów z astmą wśród wszystkich pacjentów stosujących ICS/LABA >18 r.ż. wynosi 66%, pomimo iż zdaniem wnioskodawcy POChP występuje niemal wyłącznie u pacjentów po 40 r.ż.
    Wnioskodawca tłumaczy wykorzystane w analizie podejście wskazując, iż w przypadku uwzględnienia liczby osób z POChP jedynie dla grupy wiekowej >40 r.ż. odsetek ten odnosiłby się do mniejszej grupy osób stosujących ICS/LABA. Analitycy Agencji pozostają jednak przy stanowisku, iż POChP występuje przede wszystkim w populacji po 40 r.ż., podczas gdy liczba pacjentów leczonych ICS/LABA w roku 2018 (dane NFZ) obejmuje całą populację osób leczonych ICS/LABA bez względu na wskazanie i wiek, stąd szacowanie populacji z POChP wśród pacjentów stosujących ICS/LABA powinno odnosić się do populacji osób dorosłych po 40 r.ż.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 9
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Uwaga 10
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Uwaga 11
    Dotyczy: uwaga odnosi się do wątpliwości analityków Agencji co do praktyki Ministerstwa Zdrowia w zakresie kwalifikacji leków do różnych poziomów odpłatności, w tym do przyszłej odpłatności za leki Atectura Breezhaler.
    Wnioskodawca słusznie zwrócił uwagę na błędną argumentację dla stanowiska Agencji, wykorzystującą sytuację leku Fostex dla uzasadnienia odpłatności ryczałtowej (aczkolwiek lek Fostex w dawce 200 + 6 µg/dawkę, objętej refundacją w 2017 r. również został zakwalifikowany do odpłatności ryczałtowej). Niemniej ze względu na fakt, iż większość leków dostępnych w ramach analizowanych grup (poza Symbicort) dostępnych jest za odpłatnością ryczałtową, a także w związku z faktem, iż takie samo podejście zaprezentowano w AWA dla leku Fostex Nexthaler (beklometazon + formoterol) we wskazaniu: astma, przeprowadzone oszacowania dla odpłatności ryczałtowej należy traktować jako jeden z wariantów analizy wrażliwości.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 12
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Uwaga 13
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Uwaga 14
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Uwaga 15
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    Uwaga 16
    Dotyczy: Wskazanego przez analityków Agencji braku możliwości weryfikacji oszacowań populacyjnych wnioskodawcy.
    Wnioskodawca przedstawił szczegółowe uzasadnienie dla sposobu przeprowadzenia oszacowań liczebności populacji docelowej. Ze względu na znaczne rozbieżności w opiniach ekspertów w zakresie przejęcia rynku przez produkt Atectutra Breezhaler, analitycy Agencji pozostają na stanowisku, iż oszacowania te cechuje niepewność. Niemniej wnioskodawca przeprowadził analizę wrażliwości w tym zakresie.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 17
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    2.

    dr hab. Maciej Kupczyk Klinika Chorób Wewnętrznych, Astmy i Alergii Uniwersytet Medyczny w Łodzi

    pdf 01

    Uwaga 1
    Dotyczy: komentarz odnosi się do danych na temat populacji zawartych w AWA.
    Przesłany komentarz stanowi dodatkową opinię w zakresie liczebności populacji docelowej dla leku Atectura Breezhaler, potwierdzający oszacowania dokonane w analizie podstawowej AWB wnioskodawcy.
    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga2
    Dotyczy: komentarz odnosi się do porównywalnej skuteczności ICS/LABA.
    W opinii Profesor przytoczył argumenty dla porównywalnej skuteczności i bezpieczeństwa leków z grupy ICS/LABA.
    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    3.

    Prof. dr hab. Paweł Śliwiński Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc w Warszawie

    pdf 01

    Uwaga 1
    Dotyczy: komentarz odnosi się do danych na temat populacji zawartych w AWA.
    Przesłany komentarz stanowi dodatkową opinię w zakresie liczebności populacji docelowej. Opina Prof. Pawła Śliwińskiego wskazuje na wyższy odsetek pacjentów stosujących MF/IND w przypadku pozytywnej decyzji refundacyjnej niż wskazano w opinii Prof. Maciej Kupczyka.
    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    Uwaga 2
    Dotyczy: komentarz odnosi się do porównywalnej skuteczności ICS/LABA i zasadności wyboru FP/SAL jako reprezentanta ICS/LABA w AKL wnioskodawcy.
    W swojej opinii Profesor przytoczył argumenty dla porównywalnej skuteczności i bezpieczeństwa leków z grupy ICS/LABA.
    Komentarz nie wpływa na wnioskowanie.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 35/2021 do zlecenia 6/2021
    (Dodano: 06.05.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 35/2021 do zlecenia 6/2021
    (Dodano: 06.04.2021 r.)

    go to zlecenie