Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

Cablivi, caplacizumabum, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 10 mg, 1, fiol. proszku 1 amp.-strzyk. rozp. 1 ml, kod EAN: 05909991413385

Wskazanie:

Leczenie epizodu nabytej zakrzepowej plamicy małopłytkowej (ICD-10 M 31.1)

Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

PLR.4500.1705.2020.12.PBO; 15.07.2021

Zlecenie dotyczy:

przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku

pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 106/2021
pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 106/2021
pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 106/2021
pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 106/2021
pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 106/2021
pdfUzupełnienie do zlecenia 106/2021

Analiza Weryfikacyjna Agencji:

pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 106/2021

Uwagi do Analiz:

Termin zgłaszania uwag upływa: 24.09.2021 r.

MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 106/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.11.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu leczniczego Xospata (gilterytynib) w ramach programu lekowego „Leczenie nawrotowej lub opornej ostrej białaczki szpikowej gilterytynibem (ICD-10 C92.0)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Prof. dr hab. med. Marek Hus

    pdf 01

    Uwaga rozpatrzona.
    Uwaga stanowi komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia kaplacyzumabem.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    2.

    Prof. dr hab. med. Grzegorz Basak

    pdf 01

    Uwaga rozpatrzona.
    Uwaga stanowi komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia kaplacyzumabem.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    3.

    Prof. dr hab. med. Maria Podolak-Dawidziak

    pdf 01

    Uwaga rozpatrzona.
    Uwaga stanowi komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia kaplacyzumabem.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    4.

    Prof. dr hab. med. Jerzy Windyga

    pdf 01

    Uwaga rozpatrzona.
    Uwaga stanowi komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia kaplacyzumabem.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    5.

    Prof. dr hab. med. Krzysztof Chojnowski

    pdf 01

    Uwaga rozpatrzona.
    Uwaga stanowi komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia kaplacyzumabem.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    6.

    Kinga Adamczyk (przedstawiciel wnioskodawcy Ablynx NV)

    pdf 01

    Uwagi rozpatrzone.

    1. Uwaga ogólna stanowiąca komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia kaplacyzumabem.

    2. Uwaga dotycząca liczby epizodów aTTP

    3. Uwagi stanowią odpowiedź na niezgodności analiz względem wytycznych HTA zidentyfikowane przez Agencję.

    Uwagi nie wpływają na wnioskowanie.

    7.

    Prof. dr hab. med. Wiesław Jędrzejczak

    pdf 01

    Uwaga rozpatrzona.
    Uwaga stanowi komentarz do istotności problemu zdrowotnego. Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 113/2021 do zlecenia 106/2021
    (Dodano: 29.09.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 113/2021 do zlecenia 106/2021
    (Dodano: 05.10.2021 r.)

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Ruconest, conestatum alfa, proszek i rozpuszczalnik do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 2 100 j.m., 1 fiol. proszku 1 fiol. rozp. zestaw do podawania, kod GTIN: 08718309680077

    Wskazanie:

    Leczenie ostrych napadów obrzęku naczynioruchowego u osób dorosłych, młodzieży i dzieci (w wieku 2 lat i starszych) z dziedzicznym obrzękiem naczynioruchowym (HAE) wywołanym niedoborem inhibitora esterazy C1

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1196.2021.7.KKL; 15.07.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 105/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 105/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 105/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 105/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 105/2021
    pdfAneks do zlecenia 105/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 105/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 22.09.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 105/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.15.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Ruconest (konestat alfa) we wskazaniu leczenie ostrych napadów obrzęku naczynioruchowego u osób dorosłych, młodzieży i dzieci (w wieku 2 lat i starszych) z dziedzicznym obrzękiem naczynioruchowym (HAE) wywołanym niedoborem inhibitora esterazy C1

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Bez rozpatrzenia

    1.

    Krzysztof Stepka
    Pharming Group N.V.

    Nie dotyczy

    Pozostawiono bez rozpoznania z powodu otrzymania po terminie składania uwag.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 114/2021 do zlecenia 105/2021
    (Dodano: 29.09.2021 r.)

    hr

     Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 114/2021 do zlecenia 105/2021
    (Dodano: 28.09.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Alfamino HMO, proszek, 663 kcal, puszka 400 g, kod GTIN: 7613287234636

    Wskazanie:

    postępowanie dietetyczne u pacjentów w wieku rozwojowym w przypadku ciężkiej postaci alergii na białka pokarmowe lub braku ustąpienia objawów po zastosowaniu silnych hydrolizatów białek mleka krowiego, alergii wielopokarmowej lub w stanach wymagających zastosowania diety elementarnej.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.786.2021.4.JKR; 13.07.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 104/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 104/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 104/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 104/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 104/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 104/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 104/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 22.08.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 104/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.14.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego: Alfamino HMO we wskazaniu: postępowanie dietetyczne u pacjentów w wieku rozwojowym w przypadku ciężkiej postaci alergii na białka pokarmowe lub braku ustąpienia objawów po zastosowaniu silnych hydrolizatów białek mleka krowiego, alergii wielopokarmowej lub w stanach wymagających zastosowania diety elementarnej

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Monika Posadas

    Przedstawiciel firmy
    Nestle Polska S.A.

    pdf 01

    Strona 13, Strona 37, Strona 38, Strona 52, Strona 54

    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie utworzenia dla produktu Alfamino HMO odrębnej grupy limitowej w przypadku pozytywnej decyzji o refundacji.

    Wnioskodawca podtrzymał swoje stanowisko dotyczące zasadności utworzenia odrębnej grupy limitowej dla produktu Alfamino HMO. Ponadto wnioskodawca wskazał również, że oprócz innowacyjnego składu produktu, dodatkowym argumentem potwierdzającym zasadność utworzenia odrębnej grupy limitowej jest inne w porównaniu z obecnie refundowanymi produktami wnioskowane wskazanie. Analitycy

    Agencji pozostają na stanowisku, że z uwagi na brak przedstawienia porównania produktu Alfamino HMO z refundowanymi komparatorami na podstawie, którego można byłoby wskazać, iż zastosowanie Alfamino HMO wiąże się z istnieniem dodatkowego efektu zdrowotnego, nie są spełnione okoliczności wskazane w art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy o refundacji.

    Dodatkowo wnioskodawca odniósł się do komentarza Agencji w którym wskazano, że głównym ograniczeniem analizy wnioskodawcy jest brak odnalezienia badań dotyczących produktu Alfamino HMO.

    Wnioskodawca potwierdza, iż nie odnalazł badań dotyczących produktu Alfamino HMO i z uwagi na powyższe zdecydowano o włączeniu dowodów naukowych dla produktu Alfamino. Zdaniem wnioskodawcy badania przedstawione w analizie dodatkowej pozwalają na wnioskowanie o korzyści klinicznej wynikającej z dodatku HMO oraz tłuszczy strukturalnych.

    Agencja pozostaje na swoim stanowisku, iż wnioskowanie o skuteczności i bezpieczeństwie produktu Alfamino HMO w oparciu o badania dotyczące produktu Alfamino obarczone są niepewnością.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Strona 13

    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie różnic w treści wskazania wnioskowanego, a wskazania rejestracyjnego.

    Wnioskodawca wskazał, iż termin alergia wielopokarmowa i termin złożona alergia na białka pokarmowe należy traktować jako tożsame.

    Wnioskodawca wskazał również, że nie powinno się przyjmować, iż wnioskowane wskazanie wykracza poza wskazanie rejestracyjne z uwagi na fakt, że populacja, u której występują inne niż alergia na białka pokarmowe stany zdrowia, nie stanowi zasadniczej części populacji wnioskowanej, a zawarcie powyższego terminu we wnioskowanym wskazaniu nie ogranicza możliwości terapeutycznych klinicystów.

    Analitycy Agencji pozostają na stanowisku, iż wnioskowane wskazanie jest szersze od wskazania rejestracyjnego, ponieważ wskazanie zgodne z etykietą produktu Alfamino HMO nie obejmuje innych stanów, wymagających zastosowania diety elementarnej. Co więcej wskazanie wnioskowane obejmuje alergię wielopokarmową, a wskazanie zarejestrowane obejmuje ciężką postać alergii wielopokarmowej.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Strona 25

    Dotyczy:opinii ekspertów ankietowanych przez Agencję na potrzeby prac nad analizą weryfikacyjną.

    Wnioskodawca przetoczył fragmenty opinii trzech ankietowanych przez Agencję ekspertów klinicznych, w których podkreślono innowacyjny skład produktu Alfamino HMO oraz zasadność finansowania wnioskowanego produktu ze środków publicznych.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Strona 53, Strona 54

    Dotyczy:XXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXXX XXXXXXXXXXX XXXX X XXXXXXXX XXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXX XXXXX XXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX XXXX XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXX XXXXXX

    XXXXXXXX XXXXXX XXXXX XXXXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXX X XXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXXX XXXXXXXXXXX XXXX X XXXXXXXX XXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXX XXXXX XXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX XXXX XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXX XXXXX XXXXXX XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXXX XXXXXX XXXXX XXXXXXXXXX XXXXXXX XXX XXXXXXX XXXXXXXX XXXXXX XXXXXX XXXXXXX XXXXX.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 115/2021 do zlecenia 104/2021
    (Dodano: 29.09.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 115/2021 do zlecenia 104/2021
    (Dodano: 04.10.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Epidyolex, cannabidiolum, roztwór doustny 100 mg/ml

    Wskazanie:

    napady padaczkowe związane z zespołem Lennoxa-Gastauta – pacjent pediatryczny.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1359.2021.1.SG; 13.07.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.25.2021
    (Dodano: 14.09.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 111/2021 do zlecenia 103/2021
    (Dodano: 15.09.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 111/2021 do zlecenia 103/2021
    (Dodano: 08.10.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Latuda, lurasidonum, Tabletki powlekane, 18,5 mg, 28, tabl., kod GTIN: 05909991108670, Latuda, lurasidonum, Tabletki powlekane, 74 mg, 28, tabl., kod GTIN: 05909991108878, Latuda, lurasidonum, Tabletki powlekane, 37 mg, 28, tabl., kod GTIN: 05909991108762

    Wskazanie:

    Leczenie schizofrenii u młodzieży w wieku od 13. roku życia

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1077.2021.3.KKL; PLR.4500.1078.2021.3.KKL; PLR.4500.1076.2021.3.KKL; 01.07.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 102/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 102/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 102/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 102/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 102/2021
    pdfAneks do zlecenia 102/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 102/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 10.09.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 102/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.13.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Latuda (lurazydon) w ramach programu lekowego: „Leczenie schizofrenii u młodzieży w wieku od 13. roku życia”.

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Beata Wójtowicz

    Przedstawiciel wnioskodawcy

    pdf 01

    Uwaga 1. Dotyczy informacji podanej przez analityków w AWA odnośnie przyjętej przez wnioskodawcę strategii wyszukiwania doniesień bibliograficznych.

    Wnioskodawca odniósł się do uwagi analityków oraz podał odniesienie do AKL w AWA wnioskodawcy, gdzie przedstawiono informację, co do której wątpliwość zgłosili analitycy Agencji.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 2. Dotyczy komentarza Analityków w AKL, w którym zwrócono uwagę, iż w analizie wnioskodawcy nie porównano bezpośrednio wnioskowanej technologii z wybranymi komparatorami.

    Wnioskodawca zauważa, iż brak jest zarejestrowanych w analizowanej populacji innych terapii, a co się z tym wiąże dostęp do leków przeciwpsychotycznych zarejestrowanych w populacji pediatrycznej jest bardzo ograniczony. Ma to wpływ na kształt badań RCT, z tego względu nie było możliwe przeprowadzenie porównania bezpośredniego w populacji pacjentów od 13 roku życia z opcjami, które nie są zarejestrowane w omawianym wskazaniu.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 3. Dotyczy zwrócenia uwagi przez analityków Agencji na okres obserwacji badań dla wnioskowanej interwencji w AWA.

    Wnioskodawca podkreśla, iż rejestracja lurazydonu przez EMA była oparta o najlepsze dostępne dowody naukowe o wysokiej wiarygodności, a czas trwania badania randomizowanego, uwzględnionego w AKL wnioskodawcy, jest zgodny z zaleceniami EMA dotyczącymi oceny leków stosowanych w terapii schizofrenii.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 4. Dotyczy zwrócenia uwagi przez analityków Agencji na fakt, iż badaniu Correll 2020 stanowiącym przedłużenie badania randomizowanego Goldman 2017, 1/3 pacjentów przypisanych wcześniej do ramienia placebo nie stosowała lurazydonu jako terapii podtrzymującej.

    Wnioskodawca ustosunkował się, przytaczając metodykę badania Correll 2020, zgodnie z którą każdy pacjent rozpoczynający badanie stosował lurazydon w dawce 40 mg, niezależnie od schematu leczenia przypisanego w badaniu randomizowanym (placebo lub lurazydon), a następnie dawka była indywidulanie dostosowywana.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 5. Dotyczy komentarza analityków Agencji wskazującego na populację w badaniach dla komparatorów, gdzie obejmowała ona szerszą grupę chorych, niż populacja wnioskowana.

    Wnioskodawca uszczegóławia, iż komentarz analityków Agencji odnosi się do badań dla komparatorów, a badania dla wnioskowanej interwencji są zgodne z populacją wnioskowaną. Wnioskodawca dodaje, iż pewne rozbieżności w populacji w badaniach stanowiących ocenę długoterminowych terapii mogą wynikać ze specyfiki problemu zdrowotnego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 6. Dotyczy komentarza analityków Agencji, w którym zauważono, iż istnieją rozbieżności w opublikowanej wersji badania Correll 2020 i w zaakceptowanym manuskrypcie badania.

    Wnioskodawca uściśla, iż w wynikach kwestionariuszy występują różnice pomiędzy publikacjami, niemniej jednak nie mają one wpływu na wnioskowanie.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 7. Dotyczy uwagi analityków ws. obranego horyzontu czasowego wykorzystanego w analizie ekonomicznej.

    Zdaniem wnioskodawcy poprawne jest przyjęcie średniego wieku pacjentów danej populacji, odnosząc się do analizy LUR w populacji dorosłych. W przypadku horyzontu dożywotniego zastosowanie takiego założenia może powodować mniejsze wahania wyniku końcowego niż w przypadku skrócenia horyzontu w analizie ekonomicznej z 5 do 3 lat. Horyzont czasowy dla pełnej populacji (13-17 lat) zawarto w ramach analizy wrażliwości i nie zmieniał on znacząco ostatecznego wyniku analizy.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 8. Dotyczy uwagi analityków Agencji dot. pominięcia przez wnioskodawcę parametru „koszty świadczeń – rehabilitacja psychiatryczna i opieka psychologiczna” w AE wnioskodawcy.

    Uwaga wnioskodawcy odnosi się do zastosowania generalizacji zastosowanej przez analityków Agencji. Szczegółowy opis przedstawionego ograniczenia opisano w rozdz. 5.1.2. Dane wejściowe do modelu AWA.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 9. Dotyczy ograniczenia wskazanego przez analityków Agencji dot. danych zastosowanych w AE wnioskodawcy odnoszących się do sprzedaży produktów we wnioskowanej populacji.

    Wnioskodawca zastosował dane ze strony internetowej NFZ – statystyki dla produktów leczniczych stosowanych we wszystkich wskazaniach rejestracyjnych oraz pozarejestracyjnych oraz w populacji w wieku 7-17 lat oraz (szersza niż wnioskowana), wskazując je jako najlepsze zidentyfikowane dane opisujące rzeczywisty rozkład zużycia.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 10. Dotyczy komentarza analityków Agencji, w którym wyrażono niepewności, co do oszacowania wielkości populacji oraz przyjętych arbitralnych założeń wnioskodawcy.

    Wnioskodawca odniósł się do komentarza Analityków, podając, iż przy oszacowywaniu populacji korzystał w najlepszych dostępnych danych. Ponadto wnioskodawca ustosunkował się do uwagi analityków, w której zwrócono uwagę na leki wydawane pacjentom leczonym w ramach leczenia szpitalnego i w ramach opieki prywatnej

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie



    Uwaga 11. Dotyczy komentarza analityków Agencji, w którym podkreślono, iż istnieją niepewności oszacowań przyszłych udziałów lurazydonu / przyszłej sprzedaży leku.

    Wnioskodawca zgadza się z uwagą analityków, jednocześnie przytaczając dane, które wykorzystał do oszacowań prognozy udziałów lurazydonu.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie

    2.

    Agnieszka Słopień

    Ekspert kliniczny

    pdf 01

    Uwaga 1. Dotyczy interpretacji danych dotyczących liczebności populacji wskazanych przez ekspertkę kliniczną w opinii przekazanej Agencji.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 109/2021 do zlecenia 102/2021
    (Dodano: 15.09.2021 r.)

    Wniosek o objęcie refundacją leku Latuda (lurazydon) w ramach programu lekowego: „Leczenie schizofrenii u młodzieży w wieku od 13. roku życia”

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 109/2021 do zlecenia 102/2021
    (Dodano: 24.09.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Raxone, idebenon, tabletki 150 mg

    Wskazanie:

    dziedziczna neuropatia nerwów wzrokowych Lebera

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.46434.7413.2019.4.AB; 24.06.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.24.2021
    (Dodano: 15.07.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 96/2021 do zlecenia 101/2021
    (Dodano: 02.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 96/2021 do zlecenia 101/2021
    (Dodano: 04.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Neocate Syneo, proszek, 400 gram, kod GTIN: 5016533654677

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku refundacyjnego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1034.2021.2.JKR; 17.06.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu leku

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 100/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 100/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 100/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 100/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 100/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 100/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 100/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 27.08.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 100/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4230.12.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją środka spożywczego specjalnego przeznaczenia żywieniowego Neocate Syneo we wskazaniu: postępowanie dietetyczne u niemowląt i dzieci w ciężkiej alergii na białka mleka krowiego oraz złożonej nietolerancji białek pokarmowych

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Edyta Grabowska-Woźniak Nutricia Polska Sp. z o.o.

    pdf 01

    Rozdział 4.1.3.2 str. 30, rozdział 4.3 str. 49

    Uwaga stanowi komentarz do ograniczenia przedstawionego w analizie weryfikacyjnej, w którym to zwrócono uwagę na wiek populacji włączonej do badania (do 13. miesiąca życia), podczas gdy wniosek refundacyjny obejmuje populację do 18 r.ż. W uwadze podkreślono, że zgodnie z danymi przedstawionymi w AWA populacja poniżej 1 r.ż. stanowi 68% ogółu pacjentów stosujących preparaty mlekozastępcze.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdział 4.1.3.2 str. 31, rozdział 4,3 str. 49
    W uwadze odniesiono się do ocenianych w badaniach punktów końcowych oraz na podstawie publikacji naukowych opisano, które punkty końcowe są istotne w analizowanym problemie zdrowotnym.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdział 4.1.4 str. 31, rozdział 4.3 str. 49

    Uwaga stanowi powtórzenie informacji zawartych w analizie klinicznej wnioskodawcy dotyczących odnalezionych badań oraz braku możliwości przeprowadzenia porównania pośredniego z jednym z wybranych komparatorów.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdział 5.3.2 str. 56, rozdział 5.4 str. 60-61

    W uwadze odniesiono się do ograniczenia zamieszczonego w analizie weryfikacyjnej, w którym zwrócono uwagę, iż w ramach analizy klinicznej przedstawiono porównanie z jednym z wybranych komparatorów, podczas gdy w analizie ekonomicznej wnioskowaną interwencję porównano ze wszystkimi wybranymi jako technologie alternatywne mieszankami elementarnymi bez synbiotyku. W uwadze stwierdzono, że zasadne jest założenie, że mieszanki te będą charakteryzować się podobną skutecznością. W AWA podkreślono jedynie, że jest to ograniczenie i należy na nie zwrócić uwagę przy interpretacji wyników.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdział 5.3.2 str. 56, rozdział 6.1.2 str. 64-65, rozdział 6.3.1 str. 68

    Uwaga stanowi powtórzenie argumentacji wnioskodawcy przedstawionej w odpowiedzi na pismo AOTMiT o niespełnieniu przez analizy wymagań minimalnych dot. przyjęcia odmiennego szacowania kosztów dziennego zużycia analizowanych preparatów w ramach analizy ekonomicznej oraz analizy wpływu na budżet.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    Rozdział 5.3.4 str. 57

    Uwaga stanowi powtórzenie argumentacji wnioskodawcy przedstawionej w analizach załączonych do wniosku refundacyjnego uzasadniającej wybranie w ramach analizy ekonomicznej techniki użyteczności kosztów.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 107/2021 do zlecenia 100/2021
    (Dodano: 03.09.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 107/2021 do zlecenia 100/2021
    (Dodano: 06.09.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Calcort, deflazakort

    Wskazanie:

    dystrofia mięśniowa typu Duchenne’a

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1236.2021.1.AB; 17.06.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadania zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego.

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.23.2021
    (Dodano: 19.07.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 95/2021 do zlecenia 99/2021
    (Dodano: 02.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 95/2021 do zlecenia 99/2021
    (Dodano: 27.07.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Przygotowanie opinii w sprawie substancji czynnej aksytynib i ewerolimus stosowanej w połączeniu z przeciwciałami monoklonalnymi skierowanymi przeciwko receptorowi programowanej śmierci komórki 1 (PD-1) w I linii oraz w monoterapii w III linii leczenia raka nerkowokomórkowego

    Wskazanie:

    leczenia raka nerkowokomórkowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 40 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.16.2021.1.KK; 15.06.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania opinii Rady Przejrzystości

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4221.45.2021
    (Dodano: 30.06.2021 r.)

    hr

    Opinia Rady Przejrzystości:

    pdfORP 83/2021 do zlecenia 98/2021
    (Dodano: 01.07.2021 r.)

    pdfORP 84/2021 do zlecenia 98/2021
    (Dodano: 01.07.2021 r.)

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Cosentyx, secukinumabum, roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 150 mg/ml, 2, amp.-strzyk. 1 ml, kod EAN: 05909991203832

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1584.2020.11.RBO; 04.06.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie cenu urzędowej ceny zbytu leku

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 97/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 97/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 97/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 97/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 97/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 97/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 06.08.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 97/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.33.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Cosentyx (sekukinumab) w ramach programu lekowego „Leczenie pacjentów z aktywną postacią spondyloartropatii (SpA) bez zmian radiograficznych charakterystycznych dla ZZSK (ICD-10 M46.8)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Krzysztof Orłowski

    Novartis Polska Sp. z o.o.

    pdf 01

    Uwagi stanowiły wyjaśnienie niepewności lub ograniczeń, wskazanych w AWA, np. w odniesieniu do przyjęcia jako komparatora tylko ETA w analizie klinicznej, przywołano wnioski z wytycznych klinicznych i rekomendacji refundacyjnych wskazujących na porównywalną skuteczność i bezpieczeństwo leków biologicznych (w tym inhibitorów TNF-α).
    Warto zauważyć, że nieodnalezienie badań dla postaci obwodowej nr-SpA nie zmienia faktu, że przegląd systematyczny wnioskodawcy technicznie charakteryzował się nieprawidłowościami (np. wnioskodawca mógł wykonać go dla haseł odnoszących się do spondyloartropatii bez zawężeń do postaci osiowej). Ponadto niewykazanie różnic istotnych statystycznie między porównywanymi technologiami lekowym nie jest jednoznaczne z brakiem różnic istotnych klinicznie.
    Wnioskodawca nie przywołał źródeł danych, na podstawie których można byłoby mówić o równoważności klinicznej między porównywanymi lekami.
    Uwagi wnioskodawcy nie zmieniały wnioskowania z AWA.

    2.

    Dr hab. n. med.
    Dorota Sikorska
    -
    Uniwersytet Medyczny
    w Poznaniu

    pdf 01

    Uwagi miały charakter opinii uzasadniającej włączenie produktu Cosentyx do programu lekowego dotyczącego leczenia pacjentów z nr-SpA, co pozwoli na poszerzenie opcji terapeutycznych oraz umożliwi leczenie chorych, którzy aktualnie nie mają żadnej opcji leczenia (np. z przeciwwskazaniami do inhibitorów TNFα lub brakiem czy zmniejszającą się odpowiedzią na te leki). Zwrócono uwagę na udowodnioną skuteczność i bezpieczeństwo leczenia sekukinumabem w nr-SpA.

    3.

    Violetta Zajk
    -
    Prezeska
    Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Młodych
    z Zapalnymi Chorobami
    Tkanki Łącznej
    "3majmy się razem"

    pdf 01

    Uwagi miały charakter opinii, w której wskazano, że zwiększenie dostępu do leczenia poprawi sytuację pacjentów na efektywne leczenie. Przedstawiono także wpływ SpA na chorych oraz zwrócono uwagę, że choroba jest późno diagnozowana i dotyka często młode osoby, czynne zawodowo i społecznie.

    4.

    Prof. Witold Tłustochowicz

    pdf 01

    Uwagi miały charakter opinii uzasadniającej finansowanie ocenianej technologii ze środków publicznych, m.in. ze względu na jej skuteczność i bezpieczeństwo, dodatkową korzyść względem inhibitorów TNF-α oraz fakt, że nie ma aktualnie refundowanej terapii u pacjentów z przeciwwskazaniami lub nieskutecznością po inhibitorach TNF-α. Zwrócono także uwagę na trudności i opóźnienia w diagnozowaniu chorych. Ponadto wyjaśniono lub odniesiono się do wątpliwości zgłoszonych w ocenie analizy klinicznej, w tym do badania PREVENT, różnic między kryteriami włączenia do ww. badania a ocenianym programem lekowym, czy braku badań dla postaci obwodowej SpA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 103/2021 do zlecenia 97/2021
    (Dodano: 11.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 103/2021 do zlecenia 97/2021
    (Dodano: 23.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Elmiron, pentozanu wielosiarczan sodowy, kapsułki twarde, 100 mg, 90, kaps. w butelce, kod EAN: 04260078520176

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1231.2020.20.RBO; 28.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

     

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 96/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 96/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 96/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 96/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 96/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 96/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 96/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 20.08.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 96/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 096 analiza OT.4231.32.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu Elmiron w ramach programu lekowego: „Leczenie zespołu bolesnego pęcherza moczowego z glomerulacjami lub zmianami Hunnera, śródmiąższowe zapalenie pęcherza moczowego (ICD-10 N 30.1)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Arvydas Norvaišas

    Przedstawiciel firmy
    NORAMEDA Polska Sp. z o.o.

    pdf 01

    Rozdział 3.6 str. 25-26 Tabela 9; Rozdział 4.1.4 str. 35; Rozdział 4.3 str. 42; Rozdział 5.3 str. 52, Tabela 25; Rozdział 11 str. 70-72

    Dotyczy: uwagi analityków Agencji odnośnie pominięcia przez wnioskodawcę zastosowania amitryptyliny i hydroksyzyny jako komparatorów dla wnioskowanej technologii lub jako elementu najlepszej terapii wspomagającej.

    Wnioskodawca podtrzymał swoje stanowisko co do właściwości wyboru komparatora i uzupełnił skrótowo informacje dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa innych opcji leczenia. Analitycy Agencji podtrzymują swoje stanowisko, iż stosowanie powyższych leków stanowi praktykę kliniczną w Polsce (zgodnie z wytycznymi praktyki klinicznej mogą być stosowane u pacjentów w II linii leczenia).

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Rozdział 5.3.1 str. 53; Rozdział 5.3 str. 52, tab. 25 oraz Rozdział 5.3.2 str. 52; Rozdz. 12 tab. 33 str. 75

    Dotyczy: ograniczeń analizy ekonomicznej wskazanych przez analityków Agencji w zakresie nieuwzględnienia przez wnioskodawcę skuteczności w ramieniu BSC oraz uwzględnienia rosnącego trendu odpowiedzi na leczenie po 6 mies.

    Wnioskodawca przeprowadził alternatywny wariant oszacowania z uwzględnieniem skuteczności w ramieniu BSC na poziomie 13% dla miesięcy 0-12 (w oparciu o badanie Sant 2003) oraz z uwzględnieniem stałego odsetka pacjentów z odpowiedzią na leczenie w ramieniu interwencji w miesiącach 3-12 na poziomie 33,4%. Przy uwzględnieniu powyższych założeń ICUR wyniósł 140 678 PLN/QALY i był poniżej progu opłacalności.

    Uzupełnienia nie wpływają na wnioskowanie.



    Rozdz. 11 str. 72

    Dotyczy: ograniczeń analizy ekonomicznej wskazanych przez analityków Agencji w zakresie nieuwzględnienia skuteczności w ramieniu BSC oraz rosnącego trendu odpowiedzi na leczenie po 6 mies.

    Uwagę rozpatrzono powyżej.



    Rozdz. 5.3.2. str. 53

    Dotyczy: uwagi analityków Agencji dotyczącej zasadności przeprowadzenia obliczeń w analizie ekonomicznej w oparciu o dane z badań klinicznych uwzględnionych w analizie klinicznej z ekstrapolacją danych w dłuższym horyzoncie.

    Wnioskodawca wskazał, iż uwzględnienie ww. danych wpłynęłoby na zmniejszenie wiarygodności oszacowań. Analitycy Agencji podtrzymują jednak stanowisko, iż oparcie oszacowań na wynikach badania Hanno 1997 obarczone jest niepewnością.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Rozdz. 5.3.2. str. 54

    Dotyczy: komentarza analityków odnośnie oszacowanych przez wnioskodawcę wartości użyteczności.

    Wnioskodawca w uwadze przetoczył argumenty wskazujące na zasadność przyjętych założeń. Należy wskazać, iż dane uwzględnione w analizie pochodzą z badań dotyczących stosowania terapii innych niż wnioskowana. Brak jest danych dotyczących użyteczności stanów zdrowia związanych ze stosowaniem wnioskowanej terapii w analizowanej populacji.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Rozdział 6.4. str. 64; Rozdział 11 str. 72

    Dotyczy: ograniczeń analizy wpływu na budżet wskazanych przez analityków Agencji w zakresie prognozy liczebności populacji docelowej.

    Wnioskodawca wskazał, iż wykorzystane opinie eksperckie stanowią najlepsze, publicznie dostępne dane. Agencja podtrzymuje jednak stanowisko, że oszacowania liczebności populacji docelowej są obarczone niepewnością, ze względu na brak danych epidemiologicznych.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Rozdział 6.3. tabela 29, str. 61

    Dotyczy: komentarza Agencji odnośnie stopniowego wzrostu populacji stosującej lek Elmiron w miejsce najlepszej opieki wspomagającej (BSC) na podstawie opinii jednego eksperta.

    Wnioskodawca wskazał, iż ze względu na trudności diagnostyczne włączenie pacjentów do programu będzie przebiegać dłużej w porównaniu do innych programów lekowych. Analitycy Agencji podtrzymują stanowisko, iż przyjęte odsetki pacjentów obarczone są niepewnością ze względu na fakt, iż pochodzą z jednej opinii eksperckiej, która nie została udostępniona Agencji.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Rozdział 6.1.2. str. 58; Rozdział 6.3. Tabela 29 str. 60; Rozdział 6.4. str. 64; Rozdział 11 str. 72

    Dotyczy: uwagi Agencji odnośnie niepewności oszacowań liczebności populacji docelowej na podstawie nieopublikowanego konsensusu ekspertów opracowanym podczas Advisory Board w 2020 r.

    Wnioskodawca wskazał, iż konsensus wykorzystany w ramach prac nad analizą został opublikowany na stronie www.medicalguidelines.pl. Zgodnie z informacją zamieszczoną na ww. stronie wytyczne zostały opublikowane 18 sierpnia 2021 r.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 104/2021 do zlecenia 96/2021
    (Dodano: 25.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 104/2021 do zlecenia 96/2021
    (Dodano: 25.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Elmiron, pentozanu wielosiarczan sodowy, kapsułki twarde, 100 mg, 90, kaps. w butelce, kod EAN: 04260078520176

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1231.2020.20.RBO; 28.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

     

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdf Analiza problemu decyzyjnego do zlecenia 96/2021
    pdf Analiza kliniczna do zlecenia 96/2021
    pdf Analiza ekonomiczna do zlecenia 96/2021
    pdf Analiza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 96/2021
    pdf Analiza racjonalizacyjna do zlecenia 96/2021
    pdf Uzupełnienie do zlecenia 96/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdf Analiza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 96/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 20.08.2021 r.

    MS Word Formularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 96/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    go to zlecenie

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Lamprene, clofaziminum, kapsułki 100mg

    Wskazanie:

    gruźlica płuc wielolekooporna, mykobakterioza płuc

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1088.2021.1.AK; 28.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego.

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.21.2021
    (Dodano: 19.07.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 91/2021 do zlecenia 095/2021
    (Dodano: 15.07.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 90/2021 do zlecenia 95/2021
    (Dodano: 20.07.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Cycloserine Capsules, cycloserinum, kapsułki 250mg

    Wskazanie:

    gruźlica płuc wielolekooporna, mykobakterioza płuc

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1091.2021.1.AK; 28.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadanie zasadności wydawania zgody na refundację produktu leczniczego.

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.22.2021
    (Dodano: 16.07.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 89/2021 do zlecenia 94/2021
    (Dodano: 15.07.2021 r.)

    hr

     Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 92/2021 do zlecenia 94/2021
    (Dodano: 19.07.2021 r.)

    hr

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Proglicem, diazoxidum, kapsułki 25 mg; Proglicem, diazoxidum, tabletki 100 mg; Proglicem, diazoxidum, zawiesina doustna 50 mg/ml

    Wskazanie:

    insulinoma; hipoglikemia - hiperinsulinemiczna; hiperinsulinizm wrodzony; hipoglikemia nieokreślona; zespół hipoglikemia hiperamonemia; zespół MEN2; zespół Beckwitha-Wiedemanna; inne hipoglikemie.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45341.861.2021.2.SG; 27.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktów leczniczych

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.20.2021
    (Dodano: 12.07.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 92/2021 do zlecenia 093/2021
    (Dodano: 15.07.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 91/2021 do zlecenia 93/2021
    (Dodano: 20.07.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Ultomiris, ravulizumabum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 300 mg, 1, fiol., kod EAN: 05391527743552

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1417.2020.14.RBO; 12.04.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 92/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 92/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 92/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 92/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 92/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 92/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 25.06.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 92/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 92/2021, analiza OT.4231.22.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Ultomiris (rawulizumab) w ramach programu lekowego: leczenie atypowego zespołu hemolityczno-mocznicowego (aHUS) ICD-10 D 59.3 rawulizumabem

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Michał Opuchlik

    przedstawiciel
    Alexion Europe SAS

    pdf 01

    Uwaga 1 dotyczy dyskusji o wyborze komparatorów w analizach farmakoekonomicznych.

    Wnioskodawca błędnie zinterpretował podejście zasugerowane przez analityków. Ekulizumab w żadnej części AWA nie został odrzucony jako technologia opcjonalna, komentarz we wskazanym fragmencie dotyczył dodatkowych komparatorów, które powinny być uwzględnione w analizach. Ponadto nieprawdą jest, że procedura kwalifikacyjna prowadzona przez Zespół Koordynacyjny jest długotrwała, co wymusza wcześniejsze leczenie chorych z wykorzystaniem plazmaferezy bądź wlewów świeżo mrożonego osocza. Zgodnie z uzyskanymi informacjami procedura w szczególnych przypadkach (dzieci) zajmuje kilka godzin, dzięki jakości zakontraktowanych ośrodków świadczących program lekowy leczenia aHUS ekulizumabem oraz staraniom Zespołu Koordynacyjnego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA, analitycy Agencji podtrzymują stanowisko dotyczące uwzględnienia plazmaferez/wlewów świeżo mrożonego osocza jako komparatorów dodatkowych w analizach.


    Uwagi 2 i 3 stanowią komentarz do ograniczeń wskazanych w analizie klinicznej.

    Uwagi niezasadne, nie wpływają na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga 4 stanowi dyskusję z ograniczeniem analizy wpływu na budżet.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA, analitycy podtrzymują stanowisko.


    Uwagi 5, 6 i 7 stanowią aprobatę wnioskodawcy dla proponowanych przez analityków Agencji zmian zapisów programu lekowego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 81/2021 do zlecenia 92/2021
    (Dodano: 01.07.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 81/2021 do zlecenia 92/2021
    (Dodano: 05.07.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Sylvant, siltuximabum, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 100 mg, 1 fiol. 8 ml, kod GTIN: 05060146292276; Sylvant, siltuximabum, proszek do sporządzania koncentratu roztworu do infuzji, 400 mg, 1 fiol. 30 ml, kod GTIN: 05060146292481

    Wskazanie:

    w ramach programu lekowego "Leczenie idiopatycznej wieloogniskowej choroby Castlemana (ICD-10 D47.Z2)"

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.674.2020.25.KKL; PLR.4500.673.2020.21.KKL; 25.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie cenu urzędowej ceny zbytu leku

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 91/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 91/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 91/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 91/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 91/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 91/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 91/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 13.08.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 91/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.31.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu produktu leczniczego Sylvant (siltuksymab) w ramach programu lekowego: „Leczenie idiopatycznej wieloogniskowej choroby Castlemana (ICD-10 D47.Z2)”.

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Magdalena Olszewska-Szopa

    pdf 01

    Uwaga odnosi się do analizy klinicznej wnioskodawcy. Przytoczono uwzględnioną w procesie analitycznym publikację dotyczącą skuteczności i bezpieczeństwa stosowania siltuksymabu.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    2.

    Beata Ostrowska

    pdf 01

    Uwaga odnosi się do analizy klinicznej wnioskodawcy. Przedstawiono opis problemu zdrowotnego oraz uwzględnione w procesie analitycznym publikacje dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa stosowania siltuksymabu.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 105/2021 do zlecenia 91/2021
    (Dodano: 25.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 105/2021 do zlecenia 91/2021
    (Dodano: 25.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Xgeva, denosumabum, roztwór do wstrzykiwań, 120 mg, 3, fiol. 1,7 ml, kod EAN: 05909990935024

    Wskazanie:

    we wskazaniu wynikającym ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.330.2021.13.PBO; 20.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania analizy weryfikacyjnej AOTM, stanowiska Rady Przejrzystości, rekomendacji Prezesa Agencji w związku z wnioskiem o objęcie refundacją i ustalenie cenu urzędowej ceny zbytu leku

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 90/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 90/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 90/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 90/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 90/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 90/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 06.08.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 90/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.30.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Xgeva (denosumab) w ramach programu lekowego: „Zapobieganie powikłaniom kostnym u dorosłych z zaawansowanym procesem nowotworowym obejmującym kości z zastosowaniem denosumabu (ICD-10 C18, C19, C20, C34, C50, C61, C64, C67, C79.5, C90.0)"

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Marta Dąbrowska

    Amgen

    pdf 01

    Uwaga nr 1:
    Komentarz wnioskodawcy odnosi się do trybu refundacji leku Xgeva (denosumab). Wnioskodawca zauważa, że „Obecnie trwają prace w zakresie udostępnienia leku Xgeva (denosumab) w ramach innego trybu finansowania tak, aby szpitale miały możliwość kontynuowania terapii tym lekiem (https://www.gov.pl/).”
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Uwaga nr 2:
    Uwaga wnioskodawcy odnosi się do komentarza analityków, w którym zaznaczono „W żadnej z odnalezionej rekomendacji klinicznej nie odniesiono się bezpośrednio do populacji docelowej przedmiotowego wniosku refundacyjnego”. Wnioskodawca podkreślił słuszność komentarza analityków Agencji.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Uwaga nr 3:
    Komentarz wnioskodawcy odnosi się do uwagi dotyczącej udziału populacji z przerzutami z guzów litych oraz populacji ze szpiczakiem plazmocytowym. Wartości zostały przyjęte arbitralnie. Bazują na prognozie liczby chorych mogących korzystać z leczenia denosumabem w kolejnych latach refundacji. Nie przedstawiono założeń dotyczących stopniowego przejmowania rynku przez wnioskowaną technologię.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Uwaga nr 4:
    Komentarz wnioskodawcy odnosi się do ograniczenia dotyczącego wybiórczego przedstawienia wyników jednokierunkowej analizy wrażliwości. Wnioskodawca tłumaczy przedstawienie kluczowych wyników analizy wrażliwości „celem zachowania przejrzystości” w AE. Ewaluacja wszystkich wyników wariantów umożliwia ocenę wpływu poszczególnych czynników na końcowy wynik AE.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    W uwadze nr 5 wyjaśniono wątpliwości wskazane przez analityków Agencji dotyczące wykorzystanych źródeł informacji odnoszących się do liczebności populacji docelowej, a także wskazano dane bibliograficzne.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga nr 6:
    Uwaga stanowi komentarz i dodatkowe wyjaśnienie dotyczące wskazanych przez analityków Agencji ograniczeń AWB wnioskodawcy.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    W uwadze nr 7 potwierdzono zaistnienie rozbieżności założenia wnioskodawcy ze wskazywanym we wniosku poziomem sprzedaży. Wskazano, iż kwestia ta została zaktualizowana poprzez modyfikację elementów wniosku, w ramach której przesłano nową odpowiadającą AWB deklarację dostaw wnioskowanego leku.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwagi nr 8 i 9:
    Uwagi stanowią komentarz i dodatkowe wyjaśnienie dotyczące wskazanych przez analityków Agencji ograniczeń AWB wnioskodawcy.
    Uwagi te nie wpływają na wnioskowanie z AWA.


    W uwadze nr 10 przedstawiono własną interpretację liczebności populacji oszacowanej przez eksperta ankietowanego przez Agencję.
    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 102/2021 do zlecenia 90/2021
    (Dodano: 11.08.2021 r.)

    hr

     Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 102/2021 do zlecenia 90/2021
    (Dodano: 11.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Plaquenil, hydroxychloroquine, tabletki 200 mg

    Wskazanie:

    • toczeń rumieniowaty układowy, • toczeń rumieniowaty krążkowy, • podostry toczeń rumieniowaty skórny, • niezróżnicowana choroba tkanki łącznej, • mieszana choroba tkanki łącznej, • rumień guzowaty, • ziarniniak obrączkowaty, • reumatoidalne zapalenie stawów, • liszaj płaski mieszkowy, • zespół Sjögrena, • układowe zapalenie naczyń.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.1017.2021.1.AB; 19.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 90/2021 do zlecenia 089/2021
    (Dodano: 15.07.2021 r.)

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.19.2021
    (Dodano: 27.07.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 89/2021 do zlecenia 89/2021
    (Dodano: 19.07.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Reblozyl, luspaterceptum, proszek do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 75 mg, 1, fiol., kod GTIN: 07640133688251; Reblozyl, luspaterceptum, proszek do sporządzania roztworu do wstrzykiwań, 25 mg, 1, fiol. proszku, kod GTIN: 07640133688244

    Wskazanie:

    leczenie dorosłych pacjentów z niedokrwistością zależną od transfuzji z powodu zespołów mielodysplastycznych o ryzyku bardzo niskim, niskim i pośrednim z obecnością pierścieniowatych syderoblastów, u których wystąpiła niedostateczna odpowiedź na leczenie erytropoetyną, lub którzy nie kwalifikują się do takiego leczenia

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1200.2020.23.KKL PLR.4500.1201.2020.23.KKL; 18.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 88/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 88/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 88/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 88/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 88/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 88/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 88/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 06.08.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 88/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    tr>
    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.26.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Reblozyl we wskazaniu: w ramach programu lekowego „Leczenie dorosłych pacjentów z niedokrwistością zależną od transfuzji z powodu zespołów mielodysplastycznych o ryzyku bardzo niskim, niskim i pośrednim z obecnością pierścieniowatych syderoblastów, u których wystąpiła niedostateczna odpowiedź na leczenie erytropoetyną, lub którzy nie kwalifikują się do takiego leczenia (ICD-10 D46.1)”.

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Edyta Cichocka

    pdf 01

    Uwagi stanowią komentarz do aktualnej praktyki klinicznej oraz efektywności leczenia luspaterceptem.

    Uwagi nie wpływają na wnioskowanie.

    2.

    Jadwiga Dwilewicz-Trojaczek

    pdf 01

    3.

    Marek Karasiewicz

    pdf 01

    4.

    Agnieszka Kowalik

    pdf 01

    5.

    Katarzyna Lisowska

    pdf 01

    6.

    Agnieszka Michalska

    pdf 01

    7.

    Katarzyna Olszewska

    pdf 01

    8.

    Anna Owczarek

    pdf 01

    9.

    Iwona Pietkun

    pdf 01

    10.

    Jagoda Rytel

    pdf 01

    11.

    Elżbieta Wiater

    pdf 01

    12.

    Agnieszka Wierzbicka

    pdf 01

    13.

    Joanna Góra-Tybor

    pdf 01

    14.

    Aleksandra Rudnicka

    pdf 01

    15.

    Julita Dziamska

    pdf 01

    16.

    Katarzyna Pawluczyk
    (przedstawiciel wnioskodawcy)

    pdf 01

    Uwagi stanowią odpowiedzi na niektóre niezgodności analiz względem wytycznych HTA, ograniczenia zidentyfikowane przez Agencję oraz rozbieżności w obliczeniach wyników punktów końcowych w AKL.

    Uwagi nie wpływają na wnioskowanie.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 101/2021 do zlecenia 88/2021
    (Dodano: 11.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 101/2021 do zlecenia 88/2021
    (Dodano: 11.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Imfinzi, durvalumabum, koncentrat do sporządzania roztworu do infuzji, 50 mg/ml, 1, fiol. 10 ml, kod EAN: 05000456031493

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku i treści uzgodnionego programu lekowego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.736.2021.10.PBO; 18.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 87/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 87/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 87/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 87/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 87/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 87/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 87/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 87/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 23.07.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 87/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 97/2021 do zlecenia 87/2021
    (Dodano: 02.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 97/2021 do zlecenia 87/2021
    (Dodano: 28.07.2021 r.)

     

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Dupixent, dupilumabum, roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 300 mg (150 mg/ml), 2, amp.-strzyk. 2 ml z osłonką na igłę, kod EAN: 05909991341435; Dupixent, dupilumabum, roztwór do wstrzykiwań, 200 mg (175 mg/ml), 2, amp.-strzyk. 1,14 ml, kod EAN: 05909991404741

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1724.2020.19.RBO PLR.4500.1725.2020.19.RBO; 18.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 86/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 86/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 86/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 86/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 86/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 86/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 30.07.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 86/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.29.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Dupixent (dupilumab) w ramach programu lekowego: „Leczenie ciężkiej astmy z zapaleniem typu 2 dupilumabem (ICD-10 J45, J82)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Prof. dr hab. n. med.

    Maciej Kupczyk

    pdf 01

    Uwaga ogólna

    W uwadze przedstawiono opinię dotyczącą mechanizmu działania dupilumabu, przedstawiono dane dotyczące skuteczności produktu oraz wskazano na akceptowalny profil bezpieczeństwa.

    Zaznaczono, że ze względu na odmienny mechanizm działania niż inne obecnie dostępne leki biologiczne, wnioskowana technologia przynosi korzyści u pacjentów ze współistniejącymi chorobami tj. atopowym zapaleniem skóry, przewlekłym zapaleniem zatok przynosowych z polipami nosa, alergicznym nieżytem nosa.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Marta Polkowska

    Sanofi-Aventis Sp. z o.o.

    pdf 01

    Uwagi dotyczące metodologii porównań pośrednich oraz heterogeniczności porównywanych populacji w przeglądach uwzględnionych w AWA; rozdział 4.2.2.1, str. 56; rozdział 4.3, str. 61

    Uwaga stanowi powtórzenie argumentów przedstawionych w analizach wnioskodawcy dotyczących uwzględnionych w AKL porównań pośrednich oraz wskazanie, że wyniki porównania zaprezentowanego w analizie PBAC 2020 przytoczonego w AWA, pochodzą z porównania pośredniego o innej metodologii niż porównania włączone do AKL wnioskodawcy.

    W analizie klinicznej wnioskodawcy uwzględniono 2 porównania pośrednie – Bateman 2020, w którym wykorzystano wyniki z podgrup pacjentów, w celu uzyskania niskiej heterogeniczności porównywanych subpopulacji oraz porównanie własne, które z kolei miało na celu zapewnienie największej spójności ze wskazaniem wynikającym z wnioskowanego programu lekowego.

    W opinii analityków, pomimo dopasowania populacji dla komparatorów w porównaniu pośrednim Bateman 2020, pełne zniwelowanie różnić w czynnikach wpływających na skuteczność leczenia pomiędzy badaniami nie było możliwe z uwagi na m.in. różne kryteria włączenia, wyłączenia oraz definicje punktów końcowych.

    Wyniki obydwu porównań przedstawionych przez Wnioskodawcę należy interpretować z ostrożnością.

    Ograniczenia porównań pośrednich zostały przedstawione w rozdz. 4.1.4. AWA.

    Należy zaznaczyć, iż w ramach AWA wyniki oraz komentarz zawarte w publikacji PBAC 2020 zostały przedstawione jako dodatkowe informacje w odniesieniu do skuteczności i bezpieczeństwa.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Uwaga dotycząca xxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxx rozdział 5.3.4, str. 75; rozdział 5.4, str. 77; rozdział 6.3.3, str. 84; rozdział 6.4, str. 88; rozdział 11, str. 96-97

    Xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxx xxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxx xxxx xxxxxx xxxx.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 100/2021 do zlecenia 86/2021
    (Dodano: 04.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 100/2021 do zlecenia 86/2021
    (Dodano: 09.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Dupixent, dupilumabum, roztwór do wstrzykiwań w ampułko-strzykawce, 300 mg (150 mg/ml), 2, amp.-strzyk. 2 ml z osłonką na igłę, kod EAN: 05909991341435; Dupixent, dupilumabum, roztwór do wstrzykiwań, 200 mg (175 mg/ml), 2, amp.-strzyk. 1,14 ml, kod EAN: 05909991404741

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonych wniosków i treści uzgodnionego programu lekowego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.1722.2020.17.RBO PLR.4500.1723.2020.16.RBO; 18.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 85/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 85/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 85/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 85/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 85/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 85/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 85/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 30.07.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 85/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.28.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Dupixent (dupilumab) w ramach programu lekowego „Leczenie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx postaci atopowego zapalenia skóry u młodzieży w wieku od 12 do 17 lat (ICD 10 L20)”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Marta Polkowska

    Sanofi-Aventis
    Sp. z o.o.

    pdf 01

    Rozdział 4.1.1, tab. 12, str. 27

    Uwaga wnioskodawcy stanowi powtórzenie wyjaśnień przedstawionych w uzupełnieniu analiz HTA względem minimalnych wymagań dot. wyboru komparatora.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 4.3, str. 39

    Uwaga wnioskodawcy stanowi komentarz do opisanych w AWA wyników badania LIBERTY AD ADOL.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 4.3, str.39; Rozdział 11, str. 73

    Uwaga wnioskodawcy stanowi komentarz do opisanych w AWA wyników badania LIBERTY AD ADOL oraz powtórzenie opisanych w analizach HTA wytycznych klinicznych.

    Należy przy tym wskazać, że w AWA nie kwestionowano skuteczności klinicznej dupilumabu, a jedynie przedstawiono wszelkie odnalezione ograniczenia AKL wnioskodawcy oraz badania LIBERTY AD ADOL.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 6.3, tab. 33, str. 60

    Uwaga wnioskodawcy stanowi komentarz do oszacowań liczby pacjentów przedstawionych w opiniach ekspertów ankietowanych przez Agencję.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 8, str. 66; Rozdział 11, str. 74

    Uwaga wnioskodawcy stanowi komentarz do przedstawionych w AWA uwag do zapisów proponowanego programu lekowego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    2.

    Roman Nowicki

    pdf 01

    Uwaga ogólna

    W uwadze podkreślono istotność stanu klinicznego, jakim jest AZS oraz przedstawiono argumenty przemawiające za objęciem refundacją dupilumabu.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 4.3, str.39

    Uwaga stanowi komentarz do opisanych w AWA wyników badania LIBERTY AD ADOL.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.


    Rozdział 8

    Uwaga stanowi komentarz do przedstawionych w AWA uwag do zapisów proponowanego programu lekowego.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie z AWA.

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 99/2021 do zlecenia 85/2021
    (Dodano: 04.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 99/2021 do zlecenia 85/2021
    (Dodano: 05.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Fluenz Tetra, Szczepionka przeciw grypie (żywa atenuowana, do nosa), Aerozol do nosa, zawiesina, 0,2 ml, 1, aplikator 0,2 ml, kod EAN: 05000456061346

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku refundacyjnego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.888.2021.RB; 17.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 84/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 84/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 84/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 84/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 84/2021
    pdfUzupełnienie do zlecenia 84/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 84/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 16.07.2021r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 84/2021

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  • Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    BIP – 084 analiza OT.4230.11.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją produktu Fluenz Tetra we wskazaniu: Zapobieganie grypie x xxxxxx x xxxxxxxxx x xxxxx xx xxxxxxxxxxx xx xxxxxxxx xxxxx xx xxxxxxxxxxx xx xxxx xxxxx”

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Krzysztof Kornas

    Przedstawiciel firmy
    AstraZeneca

    pdf 01

    Uwaga 1

    Dotyczy komentarza analityków Agencji odnośnie niewłaściwego zdefiniowania interwencji w analizie ekonomicznej oraz niezachowania zgodności komparatorów pomiędzy AKL, AE i BIA. Agencja podtrzymuje swoje stanowisko.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.



    Uwaga 2

    Dotyczy komentarza analityków Agencji odnośnie niespójności w długości horyzontu dla kosztów i efektów poprzez uwzględnienie skumulowanych w przyszłych latach, utraconych w wyniku zgonów związanych z grypą, lat życia.

    Należy zaznaczyć, że zgodnie z Wytycznymi AOTMiT z 2016 r. horyzont czasowy w analizie ekonomicznej powinien być taki sam dla pomiaru kosztów i wyników zdrowotnych. Tym samym przyjęte założenia w analizie wnioskodawcy są niezgodne z Wytycznymi.

    Uwaga nie wpływa na wnioskowanie.


    Uwaga 3

    Dotyczy komentarza analityków odnośnie poziomu wyszczepialności koniecznego do uzyskania odporności zbiorowej w populacji oraz implementacji tego parametru w modelu ekonomicznym.

    Uwaga wnioskodawcy jest zasadna i nie wpływa na wnioskowanie.

     

     

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 94/2021 do zlecenia 84/2021
    (Dodano: 02.08.2021 r.)

     hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 94/2021 do zlecenia 84/2021
    (Dodano: 26.07.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Besremi, ropeginterferon alfa-2b, roztwór do wstrzykiwań we wstrzykiwaczu, 250 mcg/0,5 ml, 1, wstrzyk., kod EAN: 09007653000976

    Wskazanie:

    wynikające ze złożonego wniosku refundacyjnego.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 35 ust. 1 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLR.4500.255.2021.5.APR; 17.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    przygotowania: analizy weryfikacyjnej Agencji Oceny Technologii Medycznych; stanowiska Rady Przejrzystości; rekomendacji Prezesa Agencji.

    Analizy Wnioskodawcy:

    pdfAnaliza problemu decyzyjnego do zlecenia 83/2021
    pdfAnaliza kliniczna do zlecenia 83/2021
    pdfAnaliza ekonomiczna do zlecenia 83/2021
    pdfAnaliza wpływu na system ochrony zdrowia do zlecenia 83/2021
    pdfAnaliza racjonalizacyjna do zlecenia 83/2021

    Analiza Weryfikacyjna Agencji:

    pdfAnaliza weryfikacyjna Agencji do zlecenia 83/2021

    Uwagi do Analiz:

    Termin zgłaszania uwag upływa: 29.07.2021 r.

    MS WordFormularz zgłaszania uwag do analizy weryfikacyjnej zlecenia 83/2021

     

    Komentarz do uwag do upublicznionej analizy weryfikacyjnej:

    Nr analizy weryfikacyjnej

    OT.4231.3.2021

    Tytuł analizy weryfikacyjnej

    Wniosek o objęcie refundacją leku Besremi (ropeginterferon alfa-2b) stosowanego w ramach chemioterapii w całym zakresie zarejestrowanych wskazań i przeznaczeń, tj. w leczeniu czerwienicy prawdziwej bez objawowej splenomegalii u pacjentów dorosłych w postaci monoterapii

    Lp.
    Zgłaszający uwagi
    Treść uwagi
    Komentarz AOTM
    Rozpatrzone

    1.

    Jacek Kalinowski

    pdf 01

    Uwaga 1: grupa limitowa
    Należy mieć na uwadze, że wnioskodawca nie przedstawił żadnych przesłanek uprawniających do takiego wnioskowania, udowadniając w analizach porównywalną skuteczność, w przedmiotowej sprawie analitycy podtrzymują stanowisko.

    Uwaga 2: BSC/BAT jako komparator
    Nie można się zgodzić z twierdzeniem, że potencjalne wprowadzenie do refundacji ropeginterferonu mogłoby spełnić oczekiwania i potrzeby kliniczne chorych. Wyniki badań klinicznych, w których znaczna część pacjentów rezygnuje z terapii po niespełna roku stosowania oraz opinie europejskich agencji HTA, wyraźnie wskazują, że zastosowanie ropeginterferonu nie przynosi dodatkowych korzyści w porównaniu z hydroksymocznikiem lub pegylowanym interferonem. Nie można uznać, że inne opcje terapeutyczne są nieosiągalne lub istnieje systemowy brak dostępności do innych opcji leczenia – brak wniosków o RDTL. W tym miejscu należy doprecyzować, że czerwienica prawdziwa jest jednostką chorobową trudną w prowadzeniu, nie można również mówić o całkowitym wyleczeniu pacjenta.

    Uwaga 3: jakość badania CONTINUATION-PV
    Uwaga niezasadna, odpowiedź nie dotyczy wpływu ograniczenia na jakość uzyskiwanych wyników oraz wnioskowanie na ich podstawie.

    Uwaga 4: analiza kliniczna przeprowadzona w AWA
    Uwaga niezasadna, analitycy Agencji w jasny i przejrzysty sposób uzasadnili celowość przedstawianych informacji, ich ograniczenia oraz wnioski, w AWA przedstawiono również pełne dane dotyczące skuteczności i bezpieczeństwa ropeginterferonu uwzględnione w podsumowaniu.

    Uwaga 5: podsumowanie analizy klinicznej
    Analitycy w toku prac nad raportem oraz mając na uwadze postępowania w sprawach powiązanych ze wskazaniem kierowali się doborem punktu końcowego mającego bezpośrednie przełożenie na praktykę kliniczną w przypadku skuteczności interwencji. Niepodważalnie uzyskanie całkowitej odpowiedzi hematologicznej (CHR) przekłada się na mniejsze wykorzystanie zasobów ochrony zdrowia w postaci braku konieczności wenesekcji oraz przyczynia się do uzyskania stabilnej kontroli nad chorobą pacjentów. W związku z czym celem porównania skuteczności analizowanych opcji terapeutycznych zdecydowano się ograniczyć do CHR, zachowując wykazane ograniczenia wnioskowania na tej podstawie.

    Uwaga 6: okoliczności opisane w artykule 13 UoR
    Analitycy wykazali w ramach raportu, że otwarta faza badania CONTI-PV wiązała się z jawnym błędem selekcji populacji wpływającym na grupę badanych pacjentów i uzyskiwane w ten sposób wyniki, w związku z czym nie spełnia ustawowej definicji wykazania wyższości nad refundowaną technologią w badaniu RCT.

    Uwaga 7: walidacja zewnętrzna modelu
    Uwaga niezasadna, wnioskodawca nie przeprowadził walidacji w sposób zgodny z wytycznymi.

    Uwagi 8, 9 i 11: brak udostepnienia treści przeprowadzonego badania ankietowego
    Wnioskodawca nie spełnił wymogów określonych w rozporządzeniu, w związku z czym brak udostępnionych danych uniemożliwia weryfikację ostatecznych informacji, wyników, oszacowań dokonanych na tej podstawie.

    Uwaga 10: koszt opcji refundowanych w czerwienicy prawdziwej – etopozyd, melfalan
    Należy mieć na uwadze, że definicja alternatywnej opcji terapeutycznej obejmuje wszystkie technologie medyczne refundowane i mające zastosowanie w danym wskazaniu, przez co koszty ponoszone na refundację tych opcji powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie.

    Uwaga 12: analiza wrażliwości AWB
    Analitycy w każdym miejscu, w którym dobór parametrów przez wnioskodawcę budził wątpliwość zgłosili uwagę lub ograniczenie, ponadto zauważono, że modyfikacji wymagałby silnik modelu ekonomicznego - rezygnacja z rozróżnienia na linie leczenia oraz zaproponowanie innych udziałów technologii wnioskowanej.

    Uwaga 13: rozpowszechnienie ropeginterferonu
    Wnioskodawca przedstawił zgodną argumentację z wnioskami analityków, nie wskazując żadnego dowodu na to, żeby ropeginterferon przejmowałby większy odsetek pacjentów leczonych z powodu czerwienicy prawdziwej niż pegylowany interferon.

    Przedstawione uwagi nie wpływają na wnioskowanie z AWA.

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych zawartych w DKI
  •  

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 98/2021 do zlecenia 83/2021
    (Dodano: 04.08.2021 r.)

    hr

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 98/2021 do zlecenia 83/2021
    (Dodano: 09.08.2021 r.)

    go to zlecenie

     

    Nazwa produktu leczniczego/świadczenia:

    Pentatop, natrii cromoglicas, kapsułki twarde á 100 mg

    Wskazanie:

    alergia pokarmowa, w przypadku której nie można uniknąć alergenów mimo zastosowania diety eliminacyjnej – leczenie wspomagające pacjentów pediatrycznych.

    Podstawa prawna zlecenia MZ: art. 39 ust. 3 ust. ref.

    Znak pisma zlecającego, sygnatura i data wpłynięcia do AOTM:

    PLD.45340.3011.2020.13.SG; 13.05.2021

    Zlecenie dotyczy:

    zbadania zasadności wydawania zgód na refundację produktu leczniczego.

    hr

    Raport Agencji:

    pdfOT.4211.18.2021
    (Dodano: 07.07.2021 r.)

    hr

    Stanowisko Rady Przejrzystości:

    pdfSRP 88/2021 do zlecenia 82/2021
    (Dodano: 05.07.2021 r.)

    hr

     

    Rekomendacja Prezesa:

    pdfRekomendacja 88/2021 do zlecenia 082/2021
    (Dodano: 08.07.2021 r.)

    go to zlecenie